با تشکیل صندوق حمایت از تولید ملی منابع لازم جهت تولیدات داخلی تامین می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

نایب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی گفت: این فراکسیون پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از تولید ملی را ارائه کرد که مطمئنا این صندوق می‌تواند منابع لازم برای حمایت از تولید را تامین کند.

جلیل جعفری نماینده خلخال و کوثر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در بیان بررسی طرح یک شوری الزام دولت به کاهش ۳۵ درصدی صادرات نفت و هم‌چنین طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی گفت: از نظر من طرح کاهش ۳۵ درصدی صادرات نفت نامعقول است به این دلیل قطعا برای توسعه کشور به صادرات نفت نیاز داریم.
 
وی در ادامه با اشاره به طرح ایجاد حساب ویژه حمایت از تولید ملی بیان کرد: این طرح بیش از ۳۰ ماده دارد که در راستای شعار حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی تنظیم شده است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: یکی از مواد این طرح تاسیس صندوق حمایت از تولید ملی است که در واقع این صندوق منابع لازم برای حمایت از تولید را تامین می‌کند.
 
نایب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی اظهار داشت: یکی از معضلات تولید، نبود منابع لازم برای سرمایه در گردش است که همان منبع لازم برای خرید اولیه به حساب می‌آید و بسیاری از واحدهای تولیدی با این مسئله درگیر می باشند که بعضا سبب تعطیلی این واحدها می‌شود.
 
جعفری ادامه داد: البته نباید این مسئله را نادیده گرفت که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز طرح‌های مختلفی را در این راستا ارائه داده و فراکسیون حمایت از تولید ملی نیز پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از تولید ملی را ارائه کرد که با تشکیل صندوق حمایت از تولید ملی منابع لازم جهت تولید را تامین می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام بسیار سازنده است امیدواریم در هفته آینده این طرح در مجلس بررسی شود که مطمئنا اقدامی مثبت در راستای حمایت از تولید خواهد بود.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.