با تلفن ثابت پیامک بفرستید!

گردآوری توسط گروه سبک زندگی ممتازنیوز

مهارت‌های زندگی > فوت و فن– از زمانی که سرویس SMS راه‌اندازی شد این باور در ذهن همه مردم نقش بست که SMS مختص تلفن همراه است و SMS زدن هم فقط با تلفن همراه امکان‌پذیر می‌شود اما مدتی است که مخابرات سرویسی را برای مشترکان تلفن ثابتش راه‌اندازی کرده که امکان ارسال و دریافت پیام متنی از شبکه تلفن ثابت به ثابت و ثابت به سیار (همراه‌اول و ایرانسل) و بالعکس را امکان‌پذیر کرده است.

پیامک تلفن ثابت چه مزایایی داردپیامک تلفن ثابت چه مزایایی دارد

تنها کاربرد این سرویس در منازل نیست بلکه کاربردهای مختلفی نیز در کسب‌وکارهایی چون آژانس‌های مسافرتی، کارگزاری‌ها و شعب بیمه، هتل‌ها و مؤسسات آموزشی و فروشگاه‌ها و مدارس دارد.

ارسال پیامک با شماره‌ای که دقیقا مطابق با شماره تلفن ثابت مشترک است این امکان را به وی می‌دهد که شناسه پیامکی‌اش همان شماره تلفن تماسش باشد؛ از این‌رو به محض دریافت پیامک روی تلفن همراه مخاطب، امکان برقراری تماس مستقیم (call) و یا پاسخ‌دهی مستقیم روی همان شماره برای دریافت‌کننده پیامک وجود دارد.

کاربران تلفن ثابت در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانند به سایر خطوط پیامک ارسال کنند و این سرویس محدودیتی را که پیش از این دربارهٔ بعضی از خدمات در خطوط تلفن ثابت وجود داشت، ندارد. امکان فعالسازی این سرویس برای تمام کسانی که مالکیت خط تلفن ثابت را دارند ممکن است.

سرویس پیامک اینترنتی این امکان را به مشترکان می‌دهد که حین کار با کامپیوتر، بدون نیاز به تلفن همراه و گوشی تلفن ثابت، پیامک ارسال و یا دریافت کرده و به‌صورت لحظه‌ای وضعیت پیامک‌های ارسالی و یا دریافتی را پیگیری کنند.

روش‌های راه‌اندازی پیامک تلفن ثابت

برای اینکه بتوانید از خط تلفن‌تان در منزل یا محل کار به سایر شماره‌ها پیامک بزنید کافی است یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:
۱- یکی از روش‌های آسان که بدون نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه امکان ارسال پیامک را برایتان ممکن می‌کند تهیه گوشی‌های تلفن ثابت مخصوص این کار است. این گوشی‌های استاندارد، قابل تهیه از بازار و مراکز مخابراتی بوده و قابلیت ارسال و دریافت پیامک را دارند. پس از تهیه این گوشی باید شماره ۹۷۱۷۰۰۰را به‌عنوان مرکز SMS وارد کنید تا این سرویس برای شما فعال شود.

۲- در روش دوم نیازی به تعویض گوشی نیست و شما می‌توانید تنها با دانلود یک نرم‌افزار که در پایگاه اینترنتی شرکت مخابرات نحوه دانلود و استفاده از آن آمده، از طریق کامپیوتر خود به شماره‌های موبایل و ثابت پیامک بزنید که شماره ارسال‌کننده پیامک همان شماره تلفن ثابت شما خواهد بود. این سرویس «پیاثا» نام دارد و با دانلود این نرم‌افزار بدون نیاز به اینترنت و فقط با داشتن مودم امکان ارسال پیام وجود دارد.

۳- روش سوم بیشتر مختص ارسال و دریافت پیامک انبوه است که مخابرات این سرویس را «آسانک» نامگذاری کرده و شما می‌توانید با شماره تلفن خودتان یا هر شماره خاصی که انتخاب می‌کنید از طریق اینترنت و با استفاده از صفحه‌ای که مخابرات در اختیارتان قرار می‌دهد پیامک ارسال کنید؛ برای استفاده از این سرویس باید به پایگاه اینترنتی www. asanak. ir مراجعه کنید.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.