با جوان سازی پوست بیشتر آشنا شوید!

با جوان سازی پوست بیشتر آشنا شوید! در حال حاضر روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست انجام می‌شود که بعضی از آنها مورد تأیید است و بعضی‌ها هم مانند روش پی‌آرپی از سوی متخصصانی که با آنها مصاحبه کرده‌ایم، رده شده‌اند و به عنوان روش تأیید‌شده‌ای به آنها نگاه نمی‌شود. اما در …

با جوان سازی پوست بیشتر آشنا شوید!

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست انجام می‌شود که بعضی از آنها مورد تأیید است و بعضی‌ها هم مانند روش پی‌آرپی از سوی متخصصانی که با آنها مصاحبه کرده‌ایم، رده شده‌اند و به عنوان روش تأیید‌شده‌ای به آنها نگاه نمی‌شود. اما در میان روش‌های جدید و تأیید‌شده هنوز هم ابهاماتی در زمینه اطلاع‌رسانی وجود دارد که باعث شده بعضی خانم‌ها و آقایان علاقه‌مند به تجربه این روش‌ها آشنایی کاملی با آنها نداشته باشند.

پاکسازی پوست

وقتی با مسأله‌ای چون جوان‌سازی پوست روبه‌رو هستیم، قطعاً به نکته مهمی چون پاکسازی سطح پوست می‌رسیم. شفاف و درخشان بودن سطح پوست در ظاهر صورت بسیار مهم است. در روند پیری یکی از مشکلاتی که برای پوست ایجاد می‌شود، تیره شدن آن و ایجاد لکه‌های پیری است. در کنار آن ایجاد چین و چروک و البته باز شدن منافذ پوستی را شاهد هستیم. بنابراین اگر سطح پوست صاف و تمیز بشود، ظاهر بهتری ایجاد می‌شود و پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد.

پوست زیبا

پیلینگ با اسیدهای میوه

روش دیگری که وجود دارد، پیلینگ است که با روش‌های مختلف انجام می‌شود. معمولاً این کار با محصولات اسیدی انجام می‌شود که می‌توانند اسیدهای میوه با غلظت‌های بالا باشند یا ممکن است اسیدهای ویژه‌ای باشند و حتماً باید از سوی متخصص انجام شود. در این زمینه ماسک‌های میوه که گاهی توصیه می‌شوند، ویژگی پیلینگ کردن ندارند.

توضیح درباره کرم‌های لایه‌بردار

در زمینه صاف کردن پوست کرم‌های لایه‌برداری وجود دارد که حتماً باید با مشورت پزشک و تجویز متخصص استفاده شوند. این کرم‌ها تأثیر دارند؛ اما لایه‌برداری آنها قطعاً به اندازه تأثیر کاری که متخصص با اسیدهای ویژه انجام می‌دهد، نیست. به این ترتیب می‌توان گفت که برای پاکسازی و صاف کردن پوست می‌توان به ترتیب سراغ کرم‌های لایه‌بردار، میکرودرم و بعد پیلینگ رفت.

ساده مانند میکرودرم

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای صاف کردن پوست، میکرودرم است. البته این روش را روش ضعیفی می‌شناسیم؛ اما اگر به دفعات و در فواصل ۱ یا ۲ ماهه انجام شود، باعث بهبودی سطح پوست می‌شود.

پوست زیبا

لیزرها را بشناسید

پیلینگ از روش‌های قدیمی پزشکی در امر جوان‌سازی پوست است که به روش‌های مختلف انجام می‌شود و در ۲ نوع کلی عمقی و سطحی است که بسته به مشکلی که پوست دارد، باید از سوی پزشک صورت بگیرد. در حال حاضر روش‌های جدیدی مانند استفاده از لیزرها هم به کمک آمده‌اند که تأثیرات خوبی دارند؛ به‌خصوص لیزرهای فراکشنال سی‌اُتو یا آربی‌اُ که برای لایه‌برداری سطحی پوست استفاده می‌شوند. این لیزرها به شکل یکدست سطح پوست را لایه‌برداری نمی‌کنند؛ بلکه مانند ستون‌هایی وارد پوست می‌شوند که در نتیجه نقطه‌های کناری ورود لیزر به پوست کاملاً سالم می‌مانند. این باعث می‌شود تا ترمیم پوست از نقاط سالم خیلی سریع‌ اتفاق بیفتد.

سریع‌تر شدن ترمیم‌ها

لیزرهای لایه‌برداری که در قدیم وجود داشتند، عوارضی داشتند که باعث می‌شد جای لیزر برای ۱ تا ۲ ماه قرمز بماند. گاهی عوارضی چون لکه را هم به دنبال داشتند؛ اما سیستم‌های فراکشنال جدید بروز این مشکلات را به حداقل رسانده‌اند. معمولاً پس از استفاده از این لیزرها اثر اولیه آن تا یک هفته وجود دارد؛ یعنی پوست به مدت یک هفته قرمز یا پوسته‌پوسته می‌شود، یک لایه کامل از آن برداشته می‌شود تا تیرگی‌های سطحی از بین بروند و خیلی زودتر پوست تمیز و بدون لکه و قرمزی ظاهر می‌شود. برای همین می‌توان گفت لیزرهای فراکشنال انقلابی در امر جوان‌سازی پوست به وجود آورده‌اند.

درمان‌های نگهدارنده

معمولاً فواصل درمان جوان‌سازی با لیزر هر ۴ تا ۶ هفته یک بار است و باید چند جلسه تکرار شود. البته در کنار آن، یک‌سری درمان‌های نگهدارنده هم هست که باید هر چند ماه یک‌بار آنها را انجام دهید تا نتیجه کار بهتر بشود. این کارها تأثیری در ظاهر و رنگ پوست ندارند؛ بلکه آن را سفت می‌کنند. تأثیر آنها هم نسبت به لیزرهای فراکشنال محدودتر است.

پوست جوان

بوتاکس برای خطوط چشم و چروک‌های پیشانی

هر چروکی که در قسمتی از صورت ایجاد می‌شود مکانیزم ویژه خودش را دارد. مثلاً در نیمه فوقانی صورت مکانیزم چروک‌ها داینامیک است و اسپاسم و انقباض عضلات را در این ناحیه شاهد هستیم. مانند خط‌های پیشانی یا خطوط کنار چشم که بر اثر اسپاسم و انقباض ماهیچه‌های آن نواحی ایجاد می‌شوند. برای رفع و درمان این چروک‌ها تزریق بوتاکس پیشنهاد می‌شود که البته تأثیر موقت دارد و معمولاً پس از ۴ تا ۶ ماه باید تکرار شود. با تزریق بوتاکس، عضلات آن ناحیه به صورت موقت فلج می‌شود و بعد از مدتی رفته‌رفته این اثر کمرنگ می‌شود و باید مجدد تزریق تکرار شود.

۱ لیزر با ۲ هدف 

یکی از ویژگی‌های خوب لیزرهای فراکشنال این است که نه تنها لایه‌برداری دقیق و خوبی از سطح پوست انجام می‌دهند؛ بلکه در روند ترمیمی‌شان باعث کولاژن‌سازی و سفت شدن پوست می‌شوند که تأثیر آن را دیرتر نشان می‌دهند.

لیزرهای غیرتخریبی حتی کمتر از ۱ هفته

افرادی وجود دارند که نمی‌خواهند استفاده از تکنیک‌های جوان‌سازی با کارشان تداخل داشته باشد یا آن که یک هفته از کارشان جدا باشند یا از ظاهرشان مشخص باشد که چه کاری انجام داده‌اند. برای این دسته از افراد تکنیک‌هایی تحت عنوان لیزرهای نان‌اپلیتیو هست که به آنها لیزرهای غیرتخریبی می‌گویند. کار این لیزرها تحریک کولاژن‌سازی و کم کردن شلی یا افتادگی پوست و حتی روشن کردن رنگ آن است؛ اما اثرشان مانند تأثیر مشهود لیزر فراکشنال نیست؛ ولی برای کسی که می‌خواهد کار راحت، سریع و البته مؤثری را انجام دهد، گزینه مناسبی هستند. البته انجام آنها باید به دفعات تکرار شود.

فیلرهای پرکننده

برای نیمه پایین صورت بوتاکس روش مناسبی نیست. افرادی که در خطوط کناره بینی تا لب و خطوط دور لب‌ها تا چانه دچار مشکل هستند، بهتر است از تزریق ژل‌های پرکننده که به عنوان فیلر می‌شناسیم، استفاده کنند. البته در قسمت‌های دیگر صورت هم برای جلوگیری از روند پیری پوست از فیلرها استفاده می‌شود. در واقع در روند پیری، حجم صورت از دست می‌رود. گونه‌ها برجستگی خود را از دست می‌دهند و صورت به سمت جاذبه زمین کشیده می‌شود. برای همین نوک بینی و پایین گوش‌ها به سمت پایین کشیده می‌شود. چانه دراز می‌شود و گونه‌ها هم از فرم اولیه‌شان خارج می‌شوند. در افرادی که این مسأله نمود زیادی دارد، می‌توان از فیلرها در گونه‌ها هم تزریق کرد. ژل‌ها را می‌توان حتی در کناره‌های چانه نیز تزریق کرد و به صورت وضعیت بهتری بخشید. در روند افزایش سن و پیری یکی از اتفاق‌های مهم نازک شدن لب‌هاست که می‌توان با تزریق ژل حجم آنها را افزایش داد و حتی از فیلرها برای پر کردن خطوط خیلی عمیق اخم در پیشانی استفاده کرد. در افرادی که خطوط اخم بسیار گود هستند، تزریق بوتاکس جواب نمی‌دهد و باید از ژل‌های پرکننده استفاده کرد. پر کردن گودی زیر چشم‌‌ها با ژل هم یکی دیگر از کاربردهای این روش جوان‌سازی است.

فیلرهای چربی یا ژل؟

یکی از روش‌های رایج و مؤثر برای جوان‌سازی، تزریق چربی است. در این روش از چربی فرد که از قسمت دیگری از بدن او گرفته شده، برای پر کردن خطوط صورت استفاده می‌شود؛ حتی گودی زیر چشم را هم با این روش می‌توان بهبود بخشید. این کار مزایایی دارد، از جمله این‌که از بدن خود فرد وام گرفته شده؛ اما در کنار آن معایبی هم دارد، از جمله آن که عمر کوتاهی دارد و باید مقداری چربی اضافی از فرد گرفته و فریز بشود تا در دفعات بعد و به محض ضرورت از آن استفاده کرد. معمولاً پرکننده‌های ژل دوام بیشتری نسبت به چربی دارند.

پوست زیبا

لطفاً جدی بگیرید

فیلرهای خوب و مناسب که حاوی نوعی اسید هستند، از جنس ماده زمینه‌ای خود پوست هستند. اگر فرد از فیلر مرغوب با تأیید وزارت بهداشت و از برند معتبری استفاده کند، مشکلی به وجود نمی‌آید. همین مسأله در مورد انتخاب و استفاده از بوتاکس هم وجود دارد که باید حتماً از انواع تأییدشده و دارای مجوز وزارت بهداشت باشد. در حال حاضر ۲ نوع بوتاکس با مجوز وزارت بهداشت وجود دارد که یکی انگلیسی و دیگری محصول کره جنوبی است. ژل‌های حاضر هم عمدتاً مجوز دارند و آنهایی که حاوی اسید هیالورونیک مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

ژل‌های کوتاه‌مدت و دائمی

ترس‌های عمومی در مورد تزریق ژل وجود دارد که بهتر است درباره آنها هم صحبت کنیم. مثلاً گفته می‌شود ژل می‌تواند در سطح پوست ایجاد آبسه کند و مشکلاتی به وجود بیاورد. این مسأله درباره ژل‌هایی بود که قبلاً استفاده می‌شدند و با پوست سازگاری نداشتند؛ هر چند متأسفانه گاهی در حال حاضر هم استفاده می‌شوند. این ژل‌ها که اکراینی و روسی هستند، از ماده پلی‌مری ساخته شده‌اند که همخوانی با پوست ندارند و اگرچه قیمت پایین آنها گول‌زننده است؛ اما عوارضی به دنبال دارند و نباید از آنها استفاده کرد. نکته مهم این است که این ژل‌ها دوام طولانی‌ مدتی هم دارند؛ در حالی که ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک دوام کوتاه‌مدتی بین ۱ تا ۵ سال دارند.  باید سعی کنید از ژل‌هایی با دوام طولانی و گاهی مادام‌العمر استفاده نکنید؛ چون احتمال ایجاد عارضه و حساسیت در آنها بیشتر است.

دور پی‌آرپی را خط بکشید

سؤال مهمی که وجود دارد، درباره روشی به نام پی‌آرپی است که به تازگی تبلیغ زیادی درباره آن می‌شود و به‌اصطلاح باب روز است. اما باید این هشدار را بدهیم که هنوز هیچ مطالعه علمی و دقیقی درباره آن انجام نشده و تحت تأیید وزارت بهداشت هم نیست. هنوز درباره اثرات و مضرات این روش جدید بررسی‌های جامع و دقیقی وجود ندارد. در پی‌آرپی از پلاکت خون فرد استفاده و به شکل غلیظ شده به خود فرد تزریق می‌شود. پلاکت‌ها از آنجا که حاوی آنزیم‌ و فاکتورهای رشد هستند، در رشد موها مؤثر شناخته شده‌اند؛ اما این که آیا در روند جوان‌سازی روش مؤثر، بی‌ضرر و بدون عارضه‌ای هستند، هنوز اثبات نشده است و جنبه تبلیغاتی دارد. در واقع پی‌آرپی روشی نیست که از سوی متخصصان پوست و مو توصیه شود.

The post با جوان سازی پوست بیشتر آشنا شوید! appeared first on مجله سرگرمی پاتوق ویژه,عکس,اس ام اس,دانلود,اهنگ,فیلم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.