با خاک در خانه چکار کنیم؟

۱۳م اسفند ،

همه ما به اندازه کافی با مفهوم «خاک» آشنایی داریم. البته این آشنایی ربطی به بحث زمین شناسی ندارد و به این سبب است که ما با «خاک» در زندگی امروزمان درگیر هستیم.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ کافی است پرتویی از نور روی میز کارمان، فرش و سایل خانه بیفتد تا ببینیم خاک در خانه ما چه می کند! اما چاره چیست و با این مزاحم همیشه حاضر چه باید بکنیم؟

 اگر می خواهید با خاک در خانه تان بجنگید اول از همه باید بدانید این همه خاک از کجا می آید. خاکی که در خانه ماست دو منبع داخلی و خارجی دارد؛ یکی از مقصرهای اصلی و البته خارجی ورود خاک به خانه خود ما هستیم! ما خاک را با خودمان، لباس ها و وسایل مان به خانه می آوریم حتی اگر دم در کفش هایمان را تمیز کنیم روی لباس مان حتما گرد و غباری نشسته که به زودی بلند می گردد و پا در خانه مان می گذارد. پس اولین راه تکان دادن لباس ها و وسایل مان خارج از در ورودی خانه است که بسیار هم شدنی نیست.

درز در و پنجره ها، ساختمان سازی های خارج، دریچه های کولر و… هم متهم های ردیف های بعدی می باشند که می توان با بستن درز در و پنجره و دریچه های کولر، تا حد بسیاری از ورود خا ک به خانه جلوگیری کرد.

پارچه گردگیر مرطوب بهتر از نوع خشک آن عمل می کند اما برای پاک کردن بعضی سطوح مثل چوب نمی توان از پارچه مرطوب استفاده کرد. برای حل این مشکل پارچه های گردگیری میکروفیبری تهیه شده که نوع مرطوب هم دارند. می توانید سطوح چوبی را با این نوع پارچه ها تمیز کنید.

بهتر است اول جاروبرقی بکشید و بعد گردگیری کنید چون با این راه دو سوم گردوغبارها را جمع می کنید و تنها یک سوم باقیمانده را با دست و پارچه جمع خواهید کرد. اما حتما از سر مخصوص این نوع جارو کشیدن که باریک است و پرز دارد، استفاده کنید.

برای پایان هر جنگی باید قبل از آغاز آن اقدام کنید. برای جنگ با گردوغبار ها هم باید همین کار را انجام دهید. فیلتر دستگاه تهویه هوای خانه را حتما هرازچندگاهی عوض کنید تا گردوغبار وارد خانه نشود، درزهای در و پنجره ها را بگیرید، بالکن خاکی خانه را بشویید و فرشی که دم در انداخته اید را هفته ای یک بار بشویید.

کف زمین، مبلمان، لبه پنجره ها و فرش تنها جاهایی نیستند که گردوخاک می گیرند بلکه خودشان یک تولیدکننده بالقوه گردوغبار می باشند. به جنس مبل هایتان نگاه کنید. اگر پارچه ای باشند پرز دارند، اگر چرم باشند جذب کننده پرز و گردوغبار می باشند. پرز فرش های خانه منبع تولیدکننده پرز در خانه است. بهترین راه پاک کردن گردوغبار، تمیز کردن زود به زود این وسایل و استفاده از فرش هایی با پرزهای کوتاه است.

منبع: نیک صالحی


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.