با رفع محوریت سرعت و پهنای باند ممکن می شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

چنانچه دولت جدید در صد روز اول فعالیت خود مبحث محدودیت سرعت و پهنای باند اینترنت را که بدون مبنای قانونی اعمال شده از میان بردارد دستاوردهای خوبی در فضای مجازی خواهیم داشت.

مهندس سهیل مظلوم، کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه چالش های متعددی در فضای سایبر ایران وحود دارد که نیازمند توجه ویژه از سوی مسولان است به خبرنگار اورژانس باشگاه خبرنگاران گفت: انچه که در یک دوره کوتاه مدت می‌تواند در فضای مجازی محقق شود افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت است که مبنای انجام بسیاری از کارها در این فضاست.

وی افزود: توسعه خدمات الکترونیکی، رفع انحصارات و ایجاد فضای رقابتی از دیگر نیازهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است که در یک  دوره بلند مدت باید برای آن اقداماتی انجام شود اما در کوتاه مدت خواهان افزایش سرعت و پهنای باند  اینترنت هستیم.

این کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه هر نوع فعالیت مفید و پربازده در فضای وب نیازمند سرعت مناسب است خاطرنشان ساخت: در کشورهایی مانند اسکاندیناوی و نروژ سرعت ۱ مگابیت بر ثانیه جزو حقوق شهروندی است در حالی که در کشور ما  حداکثر سرعت ۱۲۸ کیلو بیت بر ثانیه بوده که با آن نمی شود بر بستر وب فعالیت مفیدی انجام داد.

وی یادآور شد: دور کاری، تجارت الکترونیک و فعالیت اقتصادی اینترنتی جز با افزایش سرعت و پهنای باند امکان پذیر نیست./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.