با سلام – خانواده من چند هفته قبل برا ی یکی از دختران فامیلمان برای من صحبت کردن اما نظر دختر این است…

( تحصیلات : لیسانس ، ۲۵ ساله )

با سلام – خانواده من چند هفته قبل برا ی یکی از دختران فامیلمان برای من صحبت کردن اما نظر دختر این است که من تمایلی به ازدواج فامیلی ندارم اما من او را بسیار دوست دارم حالا به نظر شما چکار کنم ؟

مشاور ( حسن نجفی – چهارشنبه، ۲۱ تیر )

به طور کلی در مشاوره های قبل از ازدواج به دختران و پسران گفته می شود که اگر می خواهید زندگی شاد، موفق و سعادتمندی داشته باشید باید در زمینه های مختلفی با طرف مقابل خود همخوانی و توافق داشته باشید. درست است که هیچ دو نفری نمی توانند ۱۰۰% با یکدیگر توافق داشته باشند اما برای داشتن یک زندگی موفق لازم است همسران حداقل در ۷۰% موارد به یکدیگر شباهت داشته باشند و در مورد اختلافات جزئی با همفکری به یک توافق کلی برسند. از حوزه های تفاهمات همسران می توان به موارد زیر اشاره کرد:
الف) حوزه ی اهداف: یعنی دختر و پسر باید بدانند چه می خواهند و به دنبال چه چیزی می گردند. گاهی زن به دنبال آرامش بوده و می خواهد محبوب همسر خویش باشد، تمایل دارد همیشه مورد توجه شوهرش بوده و مرد زندگی او منحصراً به خود او تعلق داشته باشد. اما اگر مرد به دنبال عیاشی و خوش گذرانی باشد هیچ وقت نمی تواند با این زن خوشبخت شود.
ب) باورها و اعتقادات زن و مرد باید از لحاظ سیاسی، اجتماعی و مذهبی به یکدیگر نزدیک باشند وگرنه دائماً بگو مگو دارند.
ج) دختر و پسر باید از لحاظ ویژگی های شخصیتی به یکدیگر شباهت داشته باشند. زن وسواسی نمی تواند با مرد سالم زندگی کند و یا زن سخاوتمند نمی تواند در کنار مرد خسیس به آرامش برسد. درون گرائی و برون گرائی، هیجان طلبی و هیجان خواهی و … هم صفاتی است که زن و مرد باید در آن شبیه به یکدیگر باشند.
د) الگوهای رفتاری
هـ) علائق و سلایق
زن و مرد باید در این ۵ حوزه حداقل ۷۰% تفاهم داشته باشند.پس با فکر و بررسی تفاهمات خویش را ارزیابی کنید ممکن است شما با ایشان در اموری مشترک باشید اما اگر ایشان نمی تواند این ازوداج را بپذیرد نباید اصرار بر این ازدواج کنید. به هرحال ایشان باید احساس خوشایندی نسبت به انتخاب و ازدواج داشته باشند.


مشاوره راسخون / قبل از ازدواج
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.