با عرض سلام و تحیت آیه ۳۲ سوره نور می فرماید: «وَأَنکِحُوا الْأَیَامَى مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ…

rasool ( تحصیلات : لیسانس ، ۲۴ ساله )

با عرض سلام و تحیت
آیه ۳۲ سوره نور می فرماید:
«وَأَنکِحُوا الْأَیَامَى مِنکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِن یَکُونُوا فُقَرَاء یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»
یعنی مشکلات اقتصادی زن و شوهر پس از ازدواج به فضل الهی حل می شود.
اما روایتی هم از امام صادق(ع) داریم که می فرمایند: « کفو (هم‏ردیف در ازدواج) کسی است که عفیف باشد و مالی هم داشته باشد».
این آیه و حدیث چگونه با هم قابل جمع است؟ بالاخره بی پول بودن پسر قبل از ازدواج مهم هست یا نیست؟
با تشکر و سپاس

مشاور ( سیدامیرحسین کامرانی راد – یکشنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ )

با سلام و تشکر از ارتباط شما با قسمت مشاوره راسخون
یکی از چیزهایی که در ازدواج بسیار سفارش شده، هم کفو بودن(هم خوانی اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و…) است چرا که اگر دو نفر هم خوانی نداشته باشند در زندگی مشترک دچار مشکل می شوند البته در احادیث گهر بار معصومین(علیهم السلام) آمده که اگر جوانی به خواستگاری دخترتان آمد و وضعیت اقتصادی مطلوبی نداشت ولی خوش اخلاق و با تقوا بود، به وی جواب رد ندهید چون خداوند وعده داده که به خاطر تقوای فرد (البته با تلاش اقتصادی) او را از فضل خود غنی می کنم. اصولا انسان با تقوا از بی تحرکی و بی کاری دوری می کند و با تلاش اقتصادی و توکل به خداوند متعال به آنچه که به خیر و صلاح خود و خانواده اش است، دست می یابد. آنچه مهم است انسان نباید غم روزی بخورد و نسبت به آینده ناامید باشد، چنان که خداوند متعال در حدیثی قدسی می فرماید: بنده من، من که عبادت فردا را از تو نخواسته ام که تو غم روزی فردا را می خوری.(کنایه از این که باید انسان ضمن تلاشش، توکل خود را به خداوند متعال افزایش دهد.)


مشاوره راسخون / سایر مباحث خانواده
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.