با فصل ها تغییر دکوراسیون بدهید

۲۳فروردین۱۳،

خیلی جالب است که در زمستان احساس گرم و نرمی را با رنگ های گرم و پارچه های فرفری و نرم به خودتان بدهید…

خیلی جالب است که در زمستان احساس گرم و نرمی را با رنگ های گرم و پارچه های فرفری و نرم به خودتان بدهید. در عوض در تابستان رنگ های خنک و با روح بسیار مطلوب است. با خواندن مطالب زیر می توانید ایده های تازه ای برای تغییر ظاهر خانه تان در فصول مختلف به دست بیاورید.

▪ میزان سختی: آسان

▪ زمان مورد نیاز: متفاوت است

 

و حالا چگونه این کار را انجام بدهیم:

۱) زمانی که هوای سرد از راه می رسد، مجموعه ای از وسایل گرم و نرم و فرفری را بر روی مبلمانتان بیندازید تا بتوانید قشنگ خودتان را در کنار آنها جمع کنید و گرم و نرم شوید. جای آنها را با پارچه های ابریشمی و یا کتانی و نرم تا رسیدن فصل گرم عوض کنید.

 

۲) در فصل تابستان پتو های سنگین و نرم را با روتختی های کوتاه و یا پتو های سبک پنبه ای عوض کنید.

 

۳) تزئینات کف منزلتان را به جای استفاده از رنگ های تیره و چوب کاج که برای زمستان است با کف پوش های روشن و رنگی در تابستان عوض کنید و ظرف های سفالی و برنجی تیره را که در زمستان خانه تان را مزین کرده بود با ظروف کریستال و یا گلدان های شیشه ای شفاف جایگزین کنید.

 

۴) بالش ها و کوسن های تزئینی با طرح های تیره را با چاپ های گلدار و یا ساده از رنگ های گرم بپوشانید. کوسن ها را با ست دوم عوض کنید و یا اینکه برای آنها یک یدکی بدوزید. تا مدام تعویض شود و تمیز باشند.

 

۵) اگر شما مجموعه ای از ظروف زینتی بر روی میز ها دارید برای زمستان طرح های کلاسیک را کنار بگذارید و آن را با ظروف چینی گلدار مادر بزرگتان جایگزین کنید.

 

۶) تزئینات پرده ای خود را گونه ای تهیه کنید که قابل تعویض باشد به گونه ای که سریعا با تغییرات فصول بتوانید آن را از نگ های زنده به رنگ های طبیعی تبدیل و تعویض کنید.

 

۷) مطمئین شوید که مجله هایی برای تزیین باغچه ها و یا کتاب های مربوط به گل کاری را بر روی میز چایتان در تابستان و بهار داشته باشید اینکار به شما کمک می کند تا زیبایی های خارج به داخل بیاورید و مقداری رنگ به تزئیناتتان اضافه کنید.

 

 

▪ نکته ها:

۱) رنگ وسایلی که در بهار و تابستان استفاده می کنید را زنده و روشن انتخاب کنید تا هم ظاهرشان روشن باشد و هم حسی را که در شما ایجاد می کند همین باشد.

 

۲) تغییر دکوراسیون با توجه به تعویض فصول سال به شما این امکان را می دهد که از وسایلی که برای مدتی بلا استفاده بوده اند کمک بگیرید و آنها را در مرکز توجه قرار بدهید.

 

۳) تغییرات همیشه انجام می گردد چه تغییرات برای آغاز فصل بهار و یا تغییراتی که هر از چندگاهی طی هفته ها و یا ماه ها انجام می گردد اما با این تغییرات شما متوجه اثرات بسیار بسیاری که این تغییرات بر روی روحیه شما خواهند داشت، می شوید. اینکه یک تغییر بسیار کوچک چه تفاوت بزرگی ایجاد می کند.

 

۴) حتی اگر که ممکن است زمستان طولانی به نظر برسد و حتی هنوز هم ممکن است بر روی زمین مقداری برف وجود داشته باشد و شما به پتو های گرم نیاز داشته باشید اما می توانید به آن ظاهری سبک و روشن بدهید.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.