با موبایلتان عکس‌های بهتری بگیرید

جام جم آنلاین: این روزها دیگر هر کسی یک دوربین عکاسی را با موبایل یا اسمارت یا تبلت خود به همراه دارد و می‌تواند از هر موضوعی عکسی بگیرد.

شاید شما هم مثلا در نمایشگر کوچک تلفن همراه خود یا دوستانتان بارها دیده‌اید که عکسی بدون ایراد و اشکال به نظر می‌رسیده اما هنگام چاپ، یا تماشای آن روی کامپیوتر، متوجه کیفیت کم یا ایراداتی دیگر شده‌اید.

اگر در این مواقع آه از نهادتان برآمده، یا جمله «ای کاش…» بر زبانتان جاری شده، دانستن و به کار بستن چند نکته پی‌آمده کمکتان خواهد کرد:

کیف یا جیبی که موبایل یا وسیله عکسبرداری خود را در آن می‌گذارید پر از پرز و غباری است که روی لنز را می‌پوشاند. ممکن است اثر انگشت خودتان هم روی آن مانده باشد و تصویر، تار و لکه‌دار به نظر برسد.

بررسی تمیز بودن لنز دوربین اولین کار قبل از عکاسی است. یادتان باشد که هیچ‌گاه لنز دوربین، موبایل یا تبلت خود را با پارچه زبربافت لباس پاک نکنید.

برنامه‌های عکسبرداری گوشی‌های جدید امکانات یا آپشن‌های متفاوتی را در اختیارتان می‌گذارد. این امکانات و حالت‌های عکسبرداری را با گرفتن چند عکس آزمایشی بررسی کنید تا هنگام نیاز، تصاویر بهتری بگیرید.

برای عکسبرداری با گوشی یا وسیله دارای دوربین آن را دو دستی بگیرید تا لرزش دستتان به حداقل رسیده، تصاویری واضح‌تر و باکیفیت‌تر گرفته باشید. تکیه کردن به دیوار یا قرار گرفتن در وضعیتی باثبات و پایدار کمک شایانی برای برداشتن عکس‌های واضح می‌کند.

یکی از امکانات دوربین‌های جدید، زوم دیجیتال است؛ در بهره‌گیری از آن احتیاط کنید. زوم دیجیتال هرچند مکان‌های دور را نزدیک می‌کند، به کیفیت تصویر لطمه می‌زند. به جای زوم، خودتان به سوژه نزدیک شوید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.