با ندیدن حقیقت، به نام خدا آدم می‌کشند

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ابراهیمی ترکمان در همایش “نیایش برای صلح عادلانه در جهان”:

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: مشکل اساسی دنیای ما این است که حقیقت را گم کرده‌ایم. وضعیت امروز جهان و نگاهی که داعش، بوکوحرام و نحله‌های انحرافی از صلح دارند این است که انسان را در زیر پاهای خودشان لگدمال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “ابوذر ابراهیمی ترکمان” در همایش «نیایش برای صلح عادلانه در جهان» که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور نخبگان، رهبران و اندیشمندان از ادیان توحیدی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با بیان این که یکی از مشکلات همیشگی بشر بحث تشخیص امنیت است اظهار داشت: تمامی دوستان می‌دانند که در فلسفه وقتی چیزی با نفس‌الامر مطابقت داشته باشد به آن می‌گویند حقیقت و اگر با نفس‌الامر متفاوت باشد حقیقت نیست. یکی از مشکلاتی که در جوامع مسلمانان به وجود آمده همین ندیدن حقیقت است و حقیقت به نوعی برای انسان‌ها پنهان شده است.  

وی ادامه داد: به دلیل ندیدن حقیقت است که یک سری به نام خدا آدم می‌کشند. یک سری از انسان‌ها هم در راه خدا جان می‌دهند. مگر ما چند خدا داریم که این‌گونه از حقیقت فاصله گرفته‌ایم. انسان‌ها با زبان از خدا سخن می‌گویند ولی به شدت از خدا فاصله دارند. مرحوم نراقی در جامع‌السادات یک نکته‌ای دارد و آن نکته این است که ایشان می‌گوید اگر بخواهیم اخلاق در جامعه عملیاتی و حل شود باید مسأله ربط را حل کنیم و اگر ربط حل شود اخلاق هم درست می‌شود.  

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: در حدیثی که از پیامبر مکرم اسلام(ص) نقل شده یک سری از علما این تعبیر را از آن دارند که پیامبر(ص) از خداوند درخواست کرده که راه درست را به انسان‌ها نشان بدهد و انسان‌ها بدانند که چه چیزی به خداوند وابسته است و چه چیزی اساساً به خدا وابسته نیست و باعث انحراف انسان‌ها می‌شود.  

ترکمان در پایان خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم مشکل اساسی دنیای ما این است که حقیقت را گم کرده‌ایم. وضعیت امروز جهان و نگاهی که داعش، بوکوحرام و نحله‌های انحرافی از صلح دارند این است که انسان را در زیر پاهای خودشان لگدمال می‌کنند. مشکل آن‌ها ندیدن حقیقت است و این یک مشکل بسیار جدی است که باید با آن مقابله کنیم و بر روی افکار انسان‌ها کار کنیم که دچار تردید نشوند که اگر تردید ایجاد شود به سادگی از بین نمی‌رود.  

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.