با وجود خاتون عشق، ارشاد به کالسکه عروس مجوز نمی‌دهد

۳۰م دیماه ،

زهرا زواریان در گفتگو با مهر با اشاره به مشکل پیش آمده برای انتشار یافتن تازه‌ترین اثر خود با عنوان «کالسکه عروس» گفت: این کتاب که برای مخاطب کودک و نوجوان نوشته شده است، داستان زندگی نرجس خاتون مادر امام زمان (عج) است که با وجود استنادات تاریخی برای روایت آن، با مشکل عدم صدور مجوز چاپ روبرو شده است.

وی افزود: داستان زندگی نرجس خاتون که دختر پادشاه روم است و امام هادی (ع) به دنبال او می‌فرستند و برای پسرشان از وی خواستگاری می‌کنند، از نظر تاریخی اثبات شده است، اما اداره کتاب به سببی که آن را سندیت نداشتن متن عنوان کرده، از صدور مجوز نشر آن جلوگیری می‌کند.

این نویسنده با اشاره به اینکه برای نوشتن این متن تنها از متن روایت‌های تاریخی در این زمینه بهره برده است، گفت: من به عنوان نویسنده هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم که در متن روایت تاریخی دست ببرم؛ کما اینکه این متن داستانی را برای مخاطب بزرگسال هم نوشته‌ام و انتشار یافته است.

زواریان افزود: داستان زندگی نرجس خاتون را در قالب کتابی با عنوان «خاتون عشق» در سال ۷۶ برای مخاطبان بزرگسال هم نوشته‌ام و انتشار یافتنات قدیانی تاکنون ۱۰ بار آن را تجدید چاپ کرده و در تدارک چاپ یازدهم آن است. جالب‌تر اینکه خود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این کتاب را بارها از ناشر خریده و حتی آن را به صورت کتاب الکترونیک درآورده است. حالا نمی‌دانم این بازنویسی دوباره چه چیزی را به این اثر افزوده که سندیت آن را با مشکل مواجه کرده است.

این نویسنده در ادامه از تالیف زندگینامه داستانی امام حسن عسکری (ع) در قالب طرح زندگانی چهارده معصوم (ع) برای واحد کودک و نوجوان حوزه هنری خبر داد.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.