با یک درخواست الکترونیکی نفقه خود را دریافت کنید

۲۷فروردین۱۳،

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: درخواست نفقه از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی هیچ‌گونه نفی و مشکلی نداشته و اشخاصی که با عدم پرداخت نفقه مواجهند می‌توانند این دادخواست را تقدیم دادگاه کرده و نفقه خود را دریافت کنند.

“محمدعلی اسفنانی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با ماده ۴۷ قانون حمایت از خانواده، اظهار داشت: دادگاه در صورت درخواست زن یا سایر اشخاص واجب‌النفقه، میزان و ترتیب پرداخت نفقه آنان را تعیین می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درخواست مطالبه نفقه در قانون حمایت از خانواده توسط دادگاه با سیستم خدمات الکترونیکی قضایی تناقض ندارد، گفت: در خواست نفقه از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی هیچ‌گونه نفی و مشکلی نداشته و اشخاصی که با عدم پرداخت نفقه مواجهند می‌توانند این دادخواست را تقدیم دادگاه کرده و نفقه خود را دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اینکه مجتمع‌های قضایی از ثبت دادخواست با عناوین یاد شده اجتناب می‌کنند، تصریح کرد: گواهی عدم امکان سازش، اجرت‌المثل ایام زوجیت، مطالبه نفقه، الزام به تمکین، تعدیل تقسیط مهریه و نصب قیم از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابلیت انجام و پیگیری را دارد.

انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.