با کمبود مراکز تحقیقاتی از نظر پژوهشی مواجه هستیم

۱۳م آذر ،

هم اکنون به لحاظ پژوهشی درزمینه مهندسی پزشکی مراکز تحقیقاتی کمی داریم که بخشی از آنها در دانشکده های مهندسی پزشکی و بخشی در وزارت علوم فعالیت میکنند .

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران دکتر سید محمد فیروز آبادی رئیس انجمن علمی مهندسی پزشکی ایران با تاکید بر اینکه نیازمند افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی در زمینه مهندسی پزشکی هستیم در نشست خبری نوزدهمین کنفرانس ملی مهندسی پزشکی ایران که امروز در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد بیان داشت:براساس ممیزی که در سال ۸۹ انجام شد، رتبه ۸ فنی مهندسی کشور را کسب کرده و در منطقه نیز جایگاه اول را داریم که این رتبه در جهان بین ۱۸ تا ۲۱ در حال تغییر است و طبق ممیزی انجام شده در سال جاری رتبه ایران ۱۶ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ عضو هیات علمی در زمینه مهندسی پزشکی در کشور فعالیت میکنند گفت:۳ مجله فعال در داخل کشور داریم که یکی به زبان فارسی و دوتای آنها به زبان انگلیسی منتشر میشود که به پوشش رشته مهندسی پزشکی میپردازند.

دکتر فیروز آبادی خاطرنشان ساخت:ضریب مشارکت  در کنفرانس ها ۱۰ درصد د مشارکت خارجی است و حدود ۲ هزار عضو دانشجویی در انجمن مهندسی پزشکی ایران فعالیت میکنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.