بتهوون هم برای مجوز پشت درهای وزارت ارشاد می‌ماند!

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مروری‌بر آثار علیرضا مشایخی در تالار وحدت با حضور این هنرمند و نیز مدیر برپایی کنسرت سه روزه مشایخی؛ شروین پاشایی و سهرابیان؛ نماینده تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مشایخی گفت: در این سه شب برنامه جمعاً سه گروه مختلف اجرا خواهند داشت و آن هم به این دلیل که در تهران گروه موسیقی خوب بسیار زیاد است. برنامه‌ها در یک شب نمی‌گنجید و در بین ۲۰ قطعه‌ فقط یک قطعه است که دو بار اجرا می‌شود یعنی مخاطبان در هر شب یک اجرای متفاوت خواهند شنید.

وی افزود: ارکستر رکوردر موسسه موسیقی پارس، ‌ارکستر معاصرین، گروه کوبه‌ای موسیقی‌نو و گروه موسیقی پارسیان در این اجراها من را یاری خواهند کرد.

مشایخی در مورد دلیل اجرای این برنامه و چگونگی تشکیل آن توضیح داد: خانم سهرابیان از بنیاد به من زنگ زد و گفت که آیا دوست ندارید اجرا داشته باشد و من با روی باز قبول کردم و باید بگویم این برنامه کاملا خودجوش بود.

وی گفت: خوشبختانه من رهبری این اجراها را برعهده ندارم و در بین شنوندگان خواهم نشست و به اجراها گوش خواهم سپرد. در این برنامه مهرداد تیموری (مدیر هنری کنسرت) و سعید آبادی رهبری برنامه را اجرا خواهند کرد و بهترین سولیست‌ها آنها را اجرا خواهند کرد.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران در ادامه و در پی سوال خبرنگار مهر در مورد اینکه چرا برنامه شما بدون تبلیغات و حتی بدون چاپ یک پوستر در حال اجراست، گفت:‌ من در این موارد چیزی نمی‌دانم ولی ای‌کاش مدیران تالار و حدت این اجازه را می‌دادند که مدیران هنری یک کنسرت نیز در نشست‌های خبری حضور داشته باشند و پاسخگو باشند.

سهرابیان؛ نماینده تالار وحدت و بنیاد رودکی نیز که در این نشست حضور داشت، در مورد اینکه چرا برای هنرمند بزرگی چون مشایخی حتی یک پوستر هم چاپ نکرده‌اید گفت: ما چون آقای مشایخی را دوست داشتیم این کنسرت را برگزار کردیم و اینکه خودمان به مشایخی زنگ زدیم دال بر این نیست که سالن‌مان خالی بوده ضمن اینکه ما مسئول چاپ پوستر نیستیم.

مشایخی در ادامه گفت: من این شانس را در زندگیم داشتم که اجرای درجه دوم نداشته باشم. موسیقی هنری است که توسط واسطه‌ای به نام نوازنده از آهنگساز به گوش شنونده می‌رسد. اگر نوازنده‌ای درست کار آهنگساز را به گوش مخاطب برساند هیچ مخاطبی ناراضی نخواهد ماند.

وی درباره قطعه “مرواریدها” که قرار است در این کنسرت نواخته شود، عنوان کرد: این قطعه بدون اجازه بنده روی تبلیغات شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است و از این جهت شاید برای مخاطب گوش آشناتر باشد، اما مطمئنم اجرایی عالی روی صحنه خواهیم داشت و اتفاقات خوبی می‌افتد.

مشایخی درباره این ایده چند فرهنگی توضیح داد: سنگ بنای ایده چند فرهنگی من، چهل سال پیش گذاشته شد و بنده سعی کردم این راه را در وسیع‌ترین حالت انجام دهم. همین طور سه دوره از فعالیت‌ موسیقی من، تمرکز گسترده نام گرفته است.

این هنرمند در پایان سخنانش گفت: در این سه شب کنسرت موسیقی “ایجاز”،‌ “چند فرهنگی” و “فرا ایکس” مرا خواهید شنید که بسیار گسترده است.

شروین پاشایی مدیر برنامه این کنسرت که خودش با تاخیر نیم‌ساعته در این اجرا حضور پیدا کرده بود در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره که چرا هیچ تبلیغات محیطی برای این کنسرت انجام نشده است‌ و حتی در نشست خبری، بنری نصب نشده است، پاسخ داد: تبلیغات محیطی در فرهنگسراها و فضای مجازی انجام شده‌ است.

وی با بیان اینکه مجوز این کنسرت را بسیار دیر اخذ کرده است، گفت: فکر می‌کنم اگر بتهوون هم به ایران می‌آمد، ساعت‌ها پشت دربسته اتاق آقای میرزمانی مدیرکل دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد می‌ماند. مجوز کنسرت ما هنوز داغ و داغ است و تازه اخذ شده است بنابراین فرصت تبلیغات نداشتیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.