بحران اقتصادی اروپا برنده جایزه بزرگ کاریکاتور مطبوعات جهان شد

۳۱فروردین۱۳،

جایزه بزرگ نمایشگاه کاریکاتورهای مطبوعات جهان در سال ۲۰۲۲ به کاریکاتوری با عنوان ˝تیم نجات‌بخش از اتحادیه اروپا˝ اثر طراح یونانی کونتوریس اعطاء شد.

به گزارش هنرآنلاین، نهمین نمایشگاه کاریکاتورهای مطبوعات جهان امسال در شهر سینترا در نزدیکی شهر لیسبون پایتخت پرتغال در حالی برگزار شد که موضوع بحران مالی در کشورهای اتحادیه اروپا دستمایه بیش از نیمی از آثار و طرح‌های ارائه شده،از سوی هنرمندان بود.

بنابر این گزارش، در نمایشگاه امسال ۵۰۰ کاریکاتور که در مطبوعات ۶۹ کشور جهان انتشار یافته، به نمایش گذاشته شد و کاریکاتوری با عنوان “تیم نجات‌بخش از اتحادیه اروپا” اثر طراح یونانی کونتوریس جایزه بزرگ این نمایشگاه را از آن خود کرد. همچنین جایزه دوم این نمایشگاه به پابلو لوباتو از ایتالیا برای طرحی از “اوا مورالس” که با الهام از کوبیسم پیکاسو کشیده شده بود، اعطاء شد.

ونتوریس پس از دریافت این جایزه گفت: “من این جایزه را به قربانیان بحران تقدیم می‌کنم و آرزو می‌کنم که به زودی اروپایی داشته باشیم که از مردم و نه از بانک‌ها مراقبت می‌کند.”

به نوشته یورونیوز، نلسون ماندلا، لیونل مسی (ستاره فوتبال)، انتخاب دوباره باراک اوباما، درمان و سلامتی بشریت و رسوایی‌های مربوط به دوپینگ در ورزش از دیگر موضوعاتی بودند که مورد توجه طراحان مطبوعات در طول سال قبل قرار گرفته است.

گفتنی است، این نمایشگاه تا آخرین روز ماه جون ۲۰۲۲ (۹ تیرماه) برپا است.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.