بحران مالی اسپانیایی ها را فقیرتر می کند

فقر طبقه متوسط اسپانیا را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی اف ام تی وی فرانسه ؛  بحران در اسپانیا با نرخ۲۵ درصدی بیکاری از این پس کلیه اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
این مسئله به حدی است که برخی خانوارهای اسپانیایی طبقه متوسط مجبورند نیازهای خود را از طریق صلیب سرخ تامین کنند.

این شبکه از ترس کانتوس در حومه شمالی مادرید گزارش داد : هر سه شنبه زنان و مردان در برابر ساختمان صلیب سرخ صف می بندند تا مواد اولیه مورد نیاز خود را مانند برنج ، سیب زمینی و ماکارونی بطور مجانی دریافت کنند.
یک زن اسپانیایی می گوید : بحران ما را وابسته به این کمک ها کرده است. قبلا پنج روز در هفته در خانه ها کار می کردم زیرا تحصیلات ندارم اما اکنون تنها برای کار به دو خانه می روم و درآمد ماهانه ام فقط پانصد یوروست.

یکی از کارکنان صلیب سرخ می گوید : در گذشته افرادی که به اینجا می آمدند خارجی بودند اما از یک سال گذشته تغییرات بسیاری بوجود آمده و بیشتر مراجعان ما اسپانیایی ها هستند، کسانی که جایگاه اجتماعی تاحدودی بالایی داشتند اما اکنون مواد غذایی مورد نیاز خود را باید از این گونه مراکز دریافت کنند.

بنظر می رسد اوضاع اقتصادی اسپانیا در آینده ای نزدیک بهتر نخواهد شد . دولت اسپانیا برای کاستن از کسری بودجه تدابیر جدیدی اتخاذ کرده است که هر چه بیشتر مردم را در فقر فرو خواهد برد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.