بحران کاغذ را باور کنیم یا کاغذهای انبارشده را؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم، کاغذهای مانده در کارخانجات تولید کاغذ، واردات از چین و ایجاد بازار سیاه را نشان از مدیرت ضعیف مسئولان مربوطه در این حوزه دانست که بحران کنونی کاغذ را به وجود آورده است.

سید رمضان شجاعی کیاسری با اشاره به بحران کاغذ در کشور گفت: با وجود استقرار یک کارخانه مهم چوب و کاغذ در ساری که در خاورمیانه نظیر ندارد، وزارتخانه‌ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خرید کاغذ از آن تعلل می‌کنند و همین امر موجب فشل شدن کارخانه شده است.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام “تولید ملی” اضافه کرد: وزارتخانه‌هایی که در این امر فعال هستند، باید بر تولیدات داخلی تاکید داشته باشند ،درحالی‌که مشاهده می‌شود با وجود بحران کاغذ در کشور، انبارهای این کارخانه پر است و مشتری ندارد.
عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما ادامه داد: کاغذهای مانده در کارخانجات تولید کاغذ، واردات از چین و ایجاد بازار سیاه کاغذ نشان از مدیرت ضعیف مسئولان مربوطه در این حوزه است که بحران کنونی را به وجود آورده و حال سوال اینجاست که بحران کاغذ را باور کنیم یا کاغذهای انبارشده در کارخانه‌ها را؟
وی با انتقاد از نبود هماهنگی میان دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مدیریت این مساله، تصریح کرد: وزارت ارشاد باید بداند، مهم‌ترین کارخانه کاغذ در شمال ایران است؛ لذا باید برای خرید کاغذ با آن قرار ببندد و جلوی بازار سیاه را بگیرد تا هم بحران ایجادشده مدیریت شود و هم کارخانه رونق بگیرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به تشکیل کارگروه حل بحران کاغذ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انبوهی از کاغذ در انبارها است که بازار به آن نیاز دارد، ولی به دلیل ناهماهنگی بین مسئولان، مدیریتی در توزیع و پخش آن وجود ندارد و چنین کارگروهی باید این مساله را مد نظر قرار دهد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: درخصوص اختصاص یارانه کاغذ به مطبوعات و نشریات نیز معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد باید گزارشی از تیراژ واقعی مطبوعات و عملکرد آنها داشته باشد تا بر  اساس آن در توزیع کاغذ به گونه‌ای عمل کند که عدالت و انصاف رعایت شود.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.