بخشایش اردستانی:هراس از بیداری اسلامی، باکو را به تهران نزدیک کرد

یکشنبه ۲۵ تیر – ۰۴:۵۰:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری اوج‌گیری اعتراض‌های مسلمانان به‌ویژه شیعیان در بحرین، یمن و بخشی از عربستان، گفت: هراس از بیداری اسلامی، باکو را به تهران نزدیک کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، احمد بخشایش اردستانی درباره تلاش جمهوری آذربایجان برای رفع تنش‌ها میان خود و ایران، گفت: این کشور آخرین حلقه بیداری اسلامی است، بر همین اساس مقامات باکو می‌کوشند تا از قِبَل بهبود روابط با تهران، کرسی قدرت را همچنان در اختیار خود نگه دارند.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اوج‌گیری اعتراض‌های شیعیان در بحرین، یمن و بخشی از عربستان، افزود: بیشتر جمعیت جمهوری آذربایجان شیعه هستند و هر لحظه تحت تأثیر نهضت‌های رهایی‌بخش ممکن است ضد حکومت وابسته به غرب باکو قیام کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون دولت باکو مشکل مرزی خود را با ارمنستان فراموش کرده و بیشتر روی مسائل و مباحث داخلی تمرکز دارد تا با مدیریت فضای کشور از این برهه سخت عبور کند اما ۲ رهبر اسلامگرایان چندی پیش در زندان‌های جمهوری آذربایجان کشته شدند که همین مسئله کار را برای مقامات آذربایجانی سخت کرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، تصریح کرد: دولت باکو رفع تنش میان خود با تهران را عاملی موثر در حفظ قدرت می‌بیند چراکه آمریکا و غرب نتوانستند در سوریه راه به جایی ببرند و در عوض ایران با عملکردی مدبرانه موج بیداری اسلامی را در منطقه مدیریت کرد.
وی با بیان اینکه الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اعتقادی به اسلام به ویژه مذهب تشیّع ندارد، افزود: اکنون دولت باکو ناامید از آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهد تنش‌های خود با تهران را به حداقل برساند تا احتمال هر گونه قیام در این کشور را از بین ببرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،‌ ایران را کلید اصلی حل بحران سوریه خواند و یادآور شد: آذربایجان این واقعیت را متوجه است و از ترس بیداری اسلامی تلاش می‌کند تا مناسبات سیاسی دوجانبه تهران و باکو تقویت شود.
علی حسن اف رئیس دفتر امور سیاسی و اجتماعی ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد تقابلهای اطلاعاتی و تنش‌های اخیر در روابط ایران و آذربایجان در حال برطرف شدن است.
چندی پیش نیز وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از دستگیری دو تبعه آذربایجانی به اتهام جاسوسی در ایران خبر داده بود. همچنین برگزاری مسابقات مبتذل آوازخوانی یوروویژن در باکو سبب اعتراض جمهوری اسلامی ایران و مردم مسلمان جمهوری آذربایجان شده بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۶۵۰۲۹۷۳۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.