بخشش نه تنها یک حرف، بلکه روشی است برای زندگی – اخبار اجتماعی

شخصی را به جهنم می برند، در راه برمی گشت و به عقب خیره می شد، ناگهان خدا فرمود: او را به بهشت ببرید، فرشتگان پرسیدند چرا؟ پروردگار جواب داد:‌ او چند بار به عقب خیره شد و امید به بخشش داشت.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، بخشش از ذات وجودی خداوند در کالبد انسانی دمیده شده است و هر انسانی این موهبت الهی را در خود جای داده ولی استفاده از آن برای افراد کم و بیش اتفاق می افتد که کسی را که به آنان ستم روا داشته اند ببخشند و یا محاکمه کنند.
تمامی امامان و پیامبران الهی الگویی بارز از بخشش هستند و در تمام طول عمر زندگیشان می خواستند مردم را نسبت به این امر آگاه سازند و از تاثیراتش باخبر کنند و به همین علت تمامی ناملایمتی ها را در دریای محبت خود غرق می کردند.
بخشش نوعی معجزه است راهی برای درمان کدورت و کینه و راهی برای مداوای زخم هایی که استحقاق آن را نداشتیم شاید سخت باشد بخشش کسی که آزارمان می دهد و درد و رنجش هنوز بر دلمان سنگینی می کند، ولی این بخشش است که می تواند سنگینی این رنج را به سبکی پری تبدیل کند و کم نیستند کسانی که این هنر را آموخته اند و درد و رنج ظالمانه دیگری را که بر وجودشان گماشته شده است با بخشش پاک می کنند، آری بخشش کمکی است به خود، کمکی که مثل دیگر کارها دل و جرأت می خواهد تا خود را از بند آزار و اذیت رها کند و به آرامشی مطلق برساند.
رضایی روانشناس در رابطه با پیامدهای بخشش تصریح کرد: آزار و اذیت از سوی دیگران اول از همه در وجود شخص ظلم دیده تاثیر می گذارد و او را دچار اختلالات ذهنی در آن باره می کند و کسانی که از مهارت بخشش برخوردارند می توانند به راحتی اینگونه اختلالات را که موجب عصبانیت، افت در پیشرفت کاری و حتی افسردگی می گردد را از خود دور کنند و به زیبایی های زندگی خود بپردازند.
وی در ادامه اذعان داشت:‌ به طور کلی بخشش و عمل به آن یکی از اسرارآمیزترین فعل های صورت گرفته در جهان است که می تواند حفظ سلامت روان و جسم را تضمین کند و طبق آخرین مطالعات نشان داده شده بخشش می تواند در برابر استرس ها، اضطراب ها، فشارخون، تپش نامنظم قلب و سیستم عصبی مقاومت کند و آسیب های وارده توسط این مشکلات را از بین ببرد.
گفتنی است، گذشت بار سنگین دشمنی و کینه توزی را از دوش برمی دارد و فضای ذهن را پر از اندیشه های مثبت و سازنده، پاک و روشن می سازد و زیستن در پرتو بخشش و بهره گیری از آن در هر روز از زندگی راهی است برای مهار امیال نفسانی و پرورش عشق و محبت و هرگز از یاد نبرید که در برابر هر کار غیرانسانی، هزاران کار برآمده از مهربانی و گذشت و خیرخواهی است و هنگامی که توهین بزرگی به ما می شود تا زمانی که گذشت نکنیم حالمان بهتر نمی گردد و اگر با گذشت کردن کسی کوچک می شد خدا به این اندازه بزرگ نبود!/ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.