بخش تحصیلات در یک رزومه کاری

۳۰م دیماه ،

در یک رزومه کاری اگر تازه فارغ التحصیل شده اید، بخش تحصیلات اهمیت بیشتری پیدا می کند و پس از بخش اطلاعات شخصی درج می گردد چون هنوز سابقه کاری کسب نکرده اید اما اگر سابقه کاری دارید بهتر است بخش سوابق کاری را قبل از بخش تحصیلات بنویسید.

در بخش تحصیلات باید از ترتیب زمانی معکوس استفاده کنید. یعنی آخرین و تازه ترین مدرک تحصیلی خود را اول بنویسید و سپس یک به یک از نظر زمانی عقب بروید. به طور مثال اگر آخرین مدرک تحصیلی شما کارشناسی ارشد مدیریت است، ابتدا آن را می نویسید، سپس زیر آن به ترتیب کارشناسی و بعد پیش دانشگاهی و دبیرستان. و نیازی به ذکر کردن مقاطع راهنمایی و دبستان نیست.

در ذکر هر کدام از مقاطع تحصیلی، باید نام کامل رشته، نام دانشگاه یا موسسه آموزشی، محل تحصیل (شهر/کشور) و بازه زمانی تحصیل یا حداقل سال فارغ التحصیلی را درج نمائید به طور مثال کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، -۱۳۸۹

اگر کارفرما یا موسسه مورد نظر از شما جزئیات بیشتری همچون معدل یا موضوع پایان نامه را درخواست کرده باشد در همین بخش می توانید اضافه کنید. در مورد دانشگاه ها، اغلب ریز نمرات و اصل مدرک شما را جداگانه درخواست می کنند، بنابراین لزومی به درج اطلاعات اضافی روی رزومه نیست.


استخدام ها | آگهی استخدام | استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.