بخش خوشنویسی جشنواره تجسمی محدود به آیات و احادیث نبود

۲۵ام بهمن ،

پاسخ دبیر خوشنویسی جشنواره تجسمی فجر به بعضی انتقادها:

دبیر خوشنویسی پنجمین جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به انتقاد بعضی شرکت‎کنندگان که خط نسخ برای نوشتن قرآن و حدیث مناسب تر است گفت: موضوع بخش خوشنویسی آزاد بود و نوشتن آیات و احادیث به عنوان یکی از پیشنهادات جشنواره مطرح شده بود که در فراخوان نیز آمده است.

به گزارش سرویس تجسمی هنرآنلاین، طی روزهای قبل بودند بعضی شرکت‎کنندگان در جشنواره که عنوان کردند موضوع نوشتن آیات و احادیث که به عنوان موضوع بخش خوشنویسی پنجمین جشنواره تجسمی فجر عنوان شده است با خط نستعلیق که در این جشنواره پذیرفته می‌شد چندان همخوان نیست و خط نسخ بهترین خط برای نگارش آیات و احادیث است. در همین باره علی اشرف صندوق آبادی در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین با بیان این مطلب که بخش خوشنویسی جشنواره تجسمی فجر آزاد بود و اشعار را نیز شامل می‌شد و تنها در فراخوان نگارش آیات و احادیث به عنوان ترجیح برگزار کنندگان ذکر شده بود گفت: در حال حاضر نیز شما در میان منتخبین ما آثار کسانی را خواهید دید که شعری را به نگارش در آورده‌اند.

وی در ادامه دربارهٔ انتخاب خط نستعلیق به عنوان تنها تکنیک ارائه برای بخش خوشنویسی گفت: ما به سبب محدودیت‌های مالی جشنواره خطوط دیگر را حذف کردیم و امیدوارم اعتبارات در سال های آینده این اجازه را بدهد که همه خطوط به جشنواره راه پیدا کنند اما خط نستعلیق به عنوان عروس خطوط اسلامی معروف است و آحاد جامعه ما نیز همین خط را به عنوان خط ملی می شناسند. پس طبیعی بود ما این خط را به عنوان اولویت در نظر بگیریم.

صندوق ابادی در ادامه دربارهٔ کیفیت بخش خوشنویسی جشنواره امسال نیز گفت: کیفیت و کمیت آثار بخش خوشنویسی جشنواره امسال بسیار رضایت بخش تر از سالهای قبل بود به طوریکه در داوری نهایی واقعا دچار مشکل شدیم و داوران میان آثار خوب بسیاری مجبور به انتخاب شدند.

پیش از این نیز غلامحسین امیرخانی یکی از داوران جشنواره تجسمی فجر در بخش خوشنویسی به هنرآنلاین دربارهٔ نزدیکی کیفیت بسیاری از آثار در این جشنواره و دشواری داوری گفته بود و انتخاب سه اثر از بین حداقل ۵۰ اثر با کیفیت نزدیک به هم را نا عادلانه خوانده بود.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.