بخش فروش نمایشگاه مد و مانتو افتتاح شد

جمعه ۱۲م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

عصر دیروز، ۱۱ آبان ماه بخش فروش و تولید نمایشگاه مد مانتو و پوشش سرآبان در تالار وحدت افتتاح شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، آئین آغاز به کار بخش تولید، فروش نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر آبان۹۱ با حضور حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مهدی سیف جمالی مدیر عامل بنیاد ملی مد و لباس اسلامی‌ایرانی، مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر، حمید رضا یوسفی فر مدیر کمیته اصناف و جمعی از تولید نمایندگان، طراحان و بازدیدکنندگان ۱۱آبان در تالار وحدت تهران برگزار شد.
 

همزمان با افتتاح بخش فروش نمایشگاه مد و مانتو و پوشش سر طرح یکپارچه سازی پوشاک کشور(شیما) که اولین گام مسئولان فرهنگی کشور برای رشد صنعت پوشاک کشور است این طرح نیز افتتاح شد.
 

در این مراسم که ابتدا حمید رضا یوسفی فر مدیر کمیته اصناف به ایراد سخنرانی پرداخت، گزارش تفسیریی از روند شکل گیری و آماده سازی بخش فروش و تعامل همه جانبه اتحادیه کشوری صنف پوشاک با بنیاد ملی مد لباس اسلامی‌ایرانی ارایه نمود.
 

در ادامه حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه با تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس اسلامی- ایرانی فعالیت این کارگروه وارد فاز دوم عملیاتی شده است گفت: افتتاح بخش فروش نمایشگاه آغاز عملیاتی جدی این کارگروه است چرا که شناخت سلیقه بازار در آن لحاظ شده است.
 

وی افزود: پوشاک به ویژه مانتو بیش از آن که یک کالای اقتصادی باشد، کالای فرهنگی است زیرا برای طراحی آن از هنر و خلاقیت استفاده شده است، هر لباسی که طراحان داخلی آن را با فضای فکری و فرهنگی جامعه طراحی می‌کنند، نماد پرچم کشور و فرهنگ اصیل ایران است.
 

وی با اشاره به اینکه طرح شیما هم مانند شابک(شناسه کتاب)که نشانه هر محصول، منطبق بر معیار شناسه‌های فرهنگی و رسمی‌ هر کشور است، تصریح نمود: لازمه توسعه حرکت پوشاک در کشور برگزاری نمایشگاه و فعال شدن بخش فروش متناسب با سلیقه مردم است، در نمایشگاه‌هایی که در سال گذشته برگزار شد بخش فروش فعالیتی نداشت، اما امسال با افتتاح بخش فروش می‌توان گفت که این نمایشگاه طرح (شیما) را به طور رسمی‌افتتاح نموده است.
 

شاه آبادی افزود: طرح‌های برگزیده شده برای ورود به بازار پوشاک با تایید دو کمیته فنی ارزیابی مدو لباس و کمیسیون ماده چهار، آرامش خاطر را برای هر شهروند ایجاد می‌کند.
 

وی خاطرنشان نمود: کمیته فنی ارزیابی مد و لباس علاوه بر ارزیابی طرح‌های منطبق بر ارزش‌های اسلامی-ایرانی در این دوره از نمایشگاه مد و لباس بر قیمت محصولات ارایه شده نظارت نموده است، اگرچه تنوع در بخش فروش محدود است اما طرح شیما در بخش فروش برای مخاطبان اعتماد و امنیت را به ارمغان می‌آورد.
 

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مریم جهانبخش:

    باسلام وخسته نباشید
    به نظرمن اگه لطف کنیدهمیشه تبلیغات گسترده وعظیمی انجام بدهید تا تمام فارغ التحصیلان این هنربتوانندشرکت کنندممنون میشوم.طراحی مانتواسلامی یک کارخاص وتوسط کارشناسان طراحی ودوخت انجام میگیرد.پس لطف کنیدطوری تبلیغ کنیدکه کسانی که درتهران زندگی نمیکنندهم بتوانند شرکت نمایند.
    باتشکر(م.جهانبخش- کارشناس طراحی و دوخت )

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.