بدنساز جدید پرسپولیس/ چیذری: پرسپولیس یک مجموعه سیستماتیک است

خبرگزاری آریا – پرسپولیس این روزها حساس ترین دوران آماده سازی فصل جدید را پیش رو دارد. در همین راستا فرهاد چیذری تمرینات بدنسازی سرخپوشان را هدایت می کند.

به گزارش خبرگزاری آریا ، مربی بدنساز پرسپولیس در این خصوص توضیح داد.

خوشحالم که حضورم در فوتبال با پرسپولیس و یک مجموعه حرفه ای و سیستماتیک است. چند ماه قبل جلسه ای با سردار رویانیان داشتم، آن زمان صحبت از حضور در پرسپولیس نبود. خیلی خوشم آمد که آنقدر پیگیر هستند و سیستماتیک جلو می روند. درباره همه جزئیات سوال کردند. همان زمان با خودم گفتم بی دلیل نیست که ایشان یک مدیر موفق است و حتما در فوتبال هم موفق می شود. مدت ها از این مساله گذشته که چند روز قبل تماسی داشتم و سردار گفتند که کارم را با پرسپولیس شروع کنم. برایم جالب است که در ورزش و فوتبال می بینم که اینطور حساب شده عمل می شود.

با یک گروه درجه یک کار می کنیم

در حال حاضر ما یک کار تیمی کامل را شروع کرده ایم. آقای عاشوری روزانه بر تمام مسائل نظارت دارند و شرایط را کاملا مهیا کرده اند. شخصا با آقای دکتر فرهاد فرید در تماس هستم. در داخل تیم هم با دکتر چشمه سری در هماهنگی کامل هستیم او واقعا زحمتکش، پیگیر و پر انرژی است. همه چیز از استراحت تا نوشیدنی و غذای بازیکنان تحت نظر است. بخش پشتیبانی و اجرایی باشگاه، کلیه نیازهایمان را برآورده می کنند و هر امکاناتی بخواهیم در اختیار است. تحت مدیریت سردار رویانیان واقعا یک گروه درجه یک تشکیل شده است و اشتیاق به کار عجیبی وجود دارد.

بچه ها همین طور همت کنند، وقت کم نمی آوریم

این روزها یکی از نگرانی هایی که می شنوم مطرح می شود، این است که آیا زمان کافی برای آماده سازی تیم وجود دارد؟ من شخصا ترجیح می دادم این زمان بیشتر بود، چون ملی پوشان طی دیروز و امروز به جمع ما ملحق شدند. الان توقعات از تیم خیلی بالا رفته است، هواداران هم در اسرع وقت نتیجه می خواهند. یعنی پرسپولیس باید در همین سه، چهار بازی اول نتیجه بگیرد. به این ترتیب ما باید در شروع لیگ دوازدهم تیم را به شرایطی رسانده باشیم که ریکاوری را تمام کرده و به اصطلاح بدن ها کاملا رها شده باشد، خیلی از تیم های دیگر شاید چنین ضرورتی نداشته باشند. از سوی دیگر ما در حالی باید به این مرحله برسیم که این تیم برای یک فصل طولانی و فرسایشی آماده شده باشد.

البته در حال حاضر نکته ای که در من اطمینان خاطر ایجاد می کند این است که انگیزه زیادی در تیم می بینم. بچه ها در این زمان کوتاه سریعتر از تصور من پیشرفت کردند. این نشان می دهد که اگر دل به کار بدهند، این زمان کافی است.

با شروع لیگ، کار من تازه شروع خواهد شد

در بدنسازی این یک اصل است که آماده کردن یک تیم آسانتر ولی آماده نگه داشتن آن سخت تر است. آماده نگه داشتن تیم در طول سال یک برنامه حاشیه ای نیست، بطن کار است. بازیکنی که آماده نباشد، خوب ندود، خوب فکر نکند و عصب و عضله اش هماهنگ نباشد هیچیک از برنامه های تکنیکی و تاکتیکی را درست اجرا نمی کند.

من هر روز و هر هفته زمان لازم دارم تا کارهای بدنی انجام شود، وقتی بازی ها فشرده می شود و گاه هر چهار روز یکبار باید بازی انجام شود، نه تنها نباید گفت فرصتی برای بدنسازی نیست، بلکه این بحث به تخصصی ترین حالت باید اجرا شود.

کار بدنساز این نیست که فقط بدن ها را تحت فشار بگذارد. این فشار باید هدفمند باشد. البته من همیشه سعی می کنم در تمرین تنوع بدهم. اینکه شما به بازیکن بگویید ۴۵ دقیقه دور زمین بدود فایده ای ندارد. چون آنها کلک می زنند و در هماهنگی با هم طوری می دوند که انرژی را تقسیم کنند و فشار لازم را نیاورند اما می شود بازیکنان را ۱۲ کیلومتر دواند بدون آنکه با یک برنامه کسل کننده روبرو شوند. بچه ها اگر همینطور که تا الان جلو آمده اند پیش بروند، مطمئن باشند که پشیمان نمی شوند.

آنچه در این چند روز انجام دادیم، در واقع دستگرمی بود. من هنوز دستهایم را از جیبم بیرون نیاورده ام. بطور قطع در روزهای آینده فشار بدنسازی به مراتب سنگین تر خواهد بود اما همینطور که جلو می رویم آستانه تحمل و استقامت بازیکنان هم بالا می رود. البته از همینجا هم به بازیکنان می گویم که همه چیز به اراده و خواست خود آنها بستگی دارد. آنها اگر بخواهند و همکاری کنند موفق خواهیم شد که خدا را شکر این خصوصیت را در آنها می بینم.

ارتفاع تهران خوب است

برای بدنسازی روش ها و استانداردهای متفاوتی وجود دارد. شاید بعضی تیم را به سطح دریا ببرند یا بعضی ارتفاع را ترجیح بدهند. به نظر من ارتفاع تهران و همین مجموعه درفشی فر مناسب است. ما یکسری تمرینات داریم که حالا در ادامه سراغ آنها می رویم. این تمرینات به عنوان مثال با افزایش مداوم نیاز بدن  به اکسیژن همان تاثیر را می گذارد که بودن در ارتفاع باعث می شود. در برنامه ما تمرین در همین تهران و در نهایت یک اردوی اروپایی کفایت می کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.