بدهکاران۱۰میلیارد تومانی چه کسانی می باشند؟

۰۶خردادماه،

بینا- سخنگوی دستگاه قضایی گفت: حدود ۸۲۲ نفر از کسانی که معوقه بانکی از ۱۰ میلیارد تومان به بالا داشتند، مشخص شدند.

به گزارش بنکر (Banker)، محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران ادامه داد: همانطور که در جلسات قبل یادآور شدم با تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی،‌ موفقیت چشمگیری را در امر انتخابات شاهد بوده‌ایم. با خط‌مشی که در انتخابات مجلس نهم داشتیم از این ستاد استفاده کردیم و در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها، یک هم افزایی خوبی را بین همه دستگاه‌ها داشته‌ایم.
دادستان کل کشور، افزود: در دروه قبل وزارت کشور و شورای نگهبان در مرحله اول نسبت به تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی تمایل نشان ندادند ولی بعد وقتی روند کار را ملاحظه کردند، دریافتند که ما به وظایف خود در جهت پیشگیری از جرایم عمل می‌کنیم؛ بنابراین در این دوره وزارت کشور،‌ شورای نگهبان و دستگاه‌های ذی‌ربط با همدیگر همراهی خوبی را داشتند و موفقیت چشمگیری را در این دوره شاهد بودیم.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان این‌که در شرایط کنونی که نزدیک انتخابات هستیم قانون‌مداری باید مورد توجه قرار داده شود، گفت: البته در اجرای قانون‌مداری همه دستگاه‌ها موثر بودند. همچنین مسوولان و نامزدها نیز در این امر تاثیرگذار بوده‌اند و در واقع هم نامزدها مقیدند که طبق قانون عمل کند و هم کاندیداها و ستادهایشان.
وی با اشاره به تشکیل ستادهای پیگیری جرایم خاص در سال ۹۱، ادامه داد: در سال قبل ما ستادهای پیگیری جرایم خاص را داشتیم که ریاست قوه قضاییه این وظیفه را بر عهده دادستانی کل کشور قرار داده بود. در ۷۴۷ مورد اشخاص مرتکب جرایم خاص تحت تعقیب قرار گرفتند و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.
وی اضافه کرد: در رابطه با جرایمی مانند سرقت، آدم‌ربایی، تجاوز و … باید بگویم که در سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ در دو مورد از این جرایم یعنی شرارت و سرقت مسلحانه کاهش چشمگیری را شاهد بودیم ولی در بعضی از جرایم دیگر مانند آدم‌ربایی و قتل رشدی کمی داشتیم.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به موضوع معوقات بانکی و اینکه قوه قضاییه از بانک مرکزی خواسته بود معوقات بانکی که مبالغشان بالاست را اعلام کند، گفت: ما به بانک‌ مرکزی پیشنهاد دادیم کسانی که معوقات بانکی از ۱۰ میلیارد ریال بیشتر دارند را به ما اعلام کند که خود بانک مرکزی اسامی کسانی که معوقاتی در حدود ۱۰۰ میلیارد ریال داشتند را اعلام کرد.
وی افزود: گزارشی که از بانک‌ها در این زمینه دریافت کردیم تفاوتی با آنچه بانک مرکزی به ما اعلام کرده بود، ملاحظه کردیم. در این راستا بعضی از روسای بانکها را دعوت کردیم، همچنین تعدادی از مشتریانی که معوقات بانکی داشتند را دعوت کردیم.
وی تاکید کرد: حدود ۸۲۲ نفر از کسانی که معوقه بانکی از ۱۰ میلیارد تومان به بالا داشتند، مشخص شدند. در حال حاضر آماده هستیم برای وصول معوقات به کمک بانک‌ها بیاییم، ولی با کمال تاسف بعضی از بانک‌ها همکاری لازم با دستگاه قضایی ندارند ولی الان هم ما اعلام می‌کنیم که بانک‌ها برای وصول معوقات به میدان بیایند. بعضی از بانکها اعلام کردند که می‌خواهند به توافق برسند، البته به آن‌ها گفته‌ایم اگر این توافق منتهی به وصول معوقات شود، بسیار خوب است.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این‌که ۸۲۲ نفر رسما در خصوص معوقات بانکی اعلام شکایت کردند، اظهار کرد: در این زمینه پرونده‌هایی تشکیل شد و این پرونده‌ها در مراجع قضایی است. بعضی از پرونده‌ها در مرحله اجرا است ولی بعضی دیگر نیز در حال تسویه حساب با بانک‌ها می باشند.
وی تصریح کرد: ما در حال حاضر دنبال این موضوع هستیم. اگر بانکی کوتاهی کرده علیه بانک مذکور اقدام می‌شود و این موضوع را به دادستانی تهران اعلام خواهیم کرد و اگر توافقی هم بر اساس موازین قانونی انجام شده باشد، باید به ما بگویند، بانک‌ها باید تحقیق کنند و به ما در دستگاه‌ قضایی اعلام کند که آیا معوقات را وصول کرده‌اند یا خیر .


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.