بدون حضور ملی پوش قهرمان جهان شدیم / برنامه ریزی مسابقات ایراد داشت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

سرمربی تیم تکواندو نیروهای مسلح گفت: برای اولین بار تیم ایران بدون ملی پوشان قهرمان مسابقات جهانی سیزم شد.

مرتضی سلطانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: اولین سالی بود که تیم های نیروهای مسلح ایران بدون حضور ملی پوش در مسابقات جهانی سیزم شرکت می شد و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود می نمود، پس از ۱۰سال از پرسنل و کادر خود در مسابقات جهانی سیزم استفاده نمودیم و خوشبختانه موفق بودیم.

وی افزود: مسابقات سیزم با هوگوهای الکترونیکی (دی دو) برگزار شد و در پایان رقابت ها نیز سجاد مردانی از ایران عنوان فنی ترین بازیکن را بدست آورد ضمن آنکه عنوان iبهترین مربی مسابقات نیز iبه ایران رسید.

سلطانی گفت: ۳۷ کشور در مسابقات سیزم و در سه بخش پومسه، مبارزه و دفاع شخصی حضور داشتند که با توجه iبه اطلاع رسانی ضعیف تیمی در بخش پومسه نداشتم در حالیکه می توانستیم در این بخش نیز قهرمان جهان شویم.

نخستین دوره مسابقات جهانی سیزم در بخش پومسه نیز برگزار شد.

وی افزود: کیفیت فنی رقابت های سیزم خوب بود و تیم هایی مثل چین با نفرات المپیکی خود شرکت داشت و تیم های آلمان، برزیل، ایتالیا، فرانسه و کلمبیا نیز با ترکیب اصلی خود شرکت نموده بودند.

سلطانی گفت: چینی ها مدتی است که در بحث قد و قامت در دو بخش مردان و زنان کار نموده اند و هم اکنون از حریفان خود بلند قدتر می باشند، آنها در مسابقات جهانی سیزم تا روز پایانی قهرمان بودند و تیم ایران در روز آخر توانست با کسب مدال طلا و با نشان های نقره بیشتر قهرمان شود.

وی در خصوص میزبانی ویتنام تصریح نمود: میزبانی هوشی مینه خوب بود، اما در بحث برنامه ریزی کمیته مسابقات ضعیف عمل نمود. تا روزهای آغازین رقابت ها نمی دانستیم چه اوزانی باید وزن کشی نمایند ضمن آنکه برنامه ها پی در پی تغییر می نمود اما از لحاظ اسکان و تغذیه مشکلی نداشتیم.

وی گفت: داوری ها خوب بود اما داور بازبینی مسابقات در چند صحنه ضعیف عمل نمود، محمد امامی مقابل حریف کره اش برنده بود اما عملکرد ضعیف این داور مانع پیروزی وی شد.

وی افزود: در پنج مسابقه رو در رو مقابل کره ای ها iبه چهار پیروزی رسیدیم و کره ای ها تنها یک برد داشتند. کره با هر تیمی در مسابقات باشد همچون ایران قدرتمند است در این رقابت ها نیز مهدی خدابخشی در وزن هفتم مقابل حریف کره ای اش در راند دوم ۱۴ بر صفر پیروز شد و همین مورد سبب تشویق کل سالن مسابقات شد./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.