بدون پول هم می‌توانید یک تجارت کوچک ولی پولساز راه بیندازید

گردآوری توسط گروه موفقیت ممتاز نیوز

نگارش توسط سامان در دوشنبه, ۲۲ سبتامبر ۲۰۲۴ در موفقیت مالی و ثروت
بدون پول هم می‌توانید یک تجارت کوچک ولی پولساز راه بیندازید

فرض کنید هیچ پولی برای راه‌اندازی کار و بار خودتان ندارید. ما می‌خواهیم به شما نشان دهیم چطور می‌توانید بدون اینکه خودتان پولی داشته باشید، یک حرفه را شروع کنید.

 اگر نمی‌خواهید وارد روند کارآفرینی شوید و یک شغل ایجاد کنید، می‌توانید شرکت یا سرمایه گذار دیگری را برای ایده شغلی‌تان انتخاب کنید. ما به شما می‌آموزیم که چطور باید حس رضایت یک سرمایه گذار را جلب کنید.

۱٫ یک ایده شغلی خوب بپرورانید 

اولین گام برای شروع همین است. طرح اولیه شما باید به گونه‌ای باشد که برای مرتفع ساختن یک نیاز یا حل یک مشکل مفید باشد. ایده شما باید آنقدر خوب باشد که هیجان و تحسین هرکسی که بخشی از آن را می‌شنود برانگیزد.

۲٫ یک برنامه تجاری خوب داشته باشید

حتی اگر هیچ پولی برای شروع یک حرفه ندارید، یک برنامه تجاری تنظیم کنید. شاید تنظیم یک برنامه تجاری بدون سرمایه، کمی دور از ذهن به نظر برسد ولی شما با این کار در واقع آماده می‌شوید تا از هر فرصتی که سر راهتان قرار گرفت، بهره بگیرید. همچنین این کار به سرمایه گذاران اثبات می‌کند که شما یک کارآفرین جدی و مصمم هستید و روی هوا حرف نمی‌زنید.

۳٫ چه چیزی در چنته دارید؟!

بسیار خوب، کاملا معلوم است که شما اکنون که در حال خواندن این مطلب هستید دچار فقدان سرمایه برای به سود رساندن ایده شغلی‌تان هستید اما شک نکنید که شما چیزی با ارزش در وجود خودتان دارید. حالا که پولی در بساط نیست پس چه مهارت شغلی خاصی دارید که رو کنید؟! این همان سؤالی است که سرمایه‌گذاران می‌خواهند جوابش را بدانند. برای مثال شما یک ایده شغلی خوب که در ارتباط با صنعت و فناوری است را می‌پرورانید اما هیچ پولی برای تعقیب کردن فرصت‌تان و بالفعل کردن آن ایده ندارید، در اینجاست که می‌توانید با توسل به مهارت فنی‌تان به میدان بیایید. «مارک زاکربرگ»، موسس یک شبکه اجتماعی دقیقا چنین کاری انجام داد. درکنار مهارت‌های فنی، همچنین می‌توانید باتجربه‌ای که در رشته‌های مرتبط دیگر دارید جلو بیایید. مهارت‌هایی مهارت فروش، حسابداری، مدیریت و… .

۴٫ یک شریک تجاری خوب با پول نقد پیدا کنید

این کاملا یک امر مبرهن است که اگر پول نقد ندارید باید یک شریک پیدا کنید که سرمایه لازم را داشته باشد. اگر ایده شما ایده قابل اعتنایی باشد و خوب پرورش یافته باشد شریک تجاری هم حتما پیدا می‌شود.

۵٫ با کارهای خدماتی شروع کنید

راه‌حل دیگر این است که شما می‌توانید یک کار خدماتی که نیاز به سرمایه ندارد یا سرمایه اندکی می‌خواهد راه‌اندازی کنید. یعنی وقتی پول ندارید از وقت و انرژی‌تان هزینه کنید؛ به کمی خلاقیت و مهارت بازاریابی و فروش نیاز خواهد بود تا تجارت‌تان به سوددهی برسد.

۶٫ یک تجارت کوچک از داخل خانه‌تان شروع کنید

شنیدن بهانه‌ها از طرف افراد تنبلی که به دلیل بی‌کفایتی، نداشتن سرمایه را دستاویزی برای توجیه ناتوانی‌هایشان می‌کنند؛ خون انسان را به جوش می‌آورد. چه بسیار افراد سخت‌کوشی که یک تجارت بسیار کوچک را از داخل خانه‌شان شروع می‌کنند و از همان جا آن را بسط و گسترش می‌دهند. کسانی وجود دارند که با قرض گرفتن مبلغ بسیار ناچیزی از اقوام یا دوستان‌شان، خودشان را وارد بازار تجارت می‌کنند و از این طریق ثروت هنگفتی به دست می‌آورند. حتی هستند جوانان با انگیزه‌ای که با استفاده از رایانه دوستان و خویشان به کاری مشغول می‌شوند، بنابراین دیگر هیچ بهانه‌ای برای از زیر کار در رفتن باقی نمی‌ماند؛ هرچند که هیچ پولی برای سرمایه گذاری نداشته باشید.

هرگز موقعیتی به وجود نخواهد آمد که یک سرمایه وافر برای شروع کارتان فراهم شود، پس باید بیاموزید که با همان چیزی که دارید آغاز کنید. صرفا به این دلیل که پولی ندارید، به سادگی گوشه‌ای ننشینید؛ با آنچه که دارید وارد عمل شوید، حتی اگر تمام سرمایه‌تان تنها یک ایده به اضافه انگیزه باشد. هرجا اراده‌ای هست قطعا راهی به موفقیت باز خواهد شد.


تی وی – موفقیت مالی و ثروت
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. Shiraz Amiri:

    با سلام..
    من میخواهم یک تجارت کوچک را شروع کنم پس باید در اوایل چه کار های را انجام بدهم.

  2. حجت:

    با سلام
    مطلب جالب و قابل تاملی بود
    من اراده بسیار قوی در کار دارم ولی هر بار شکست میخورم الان در فکر صادرات به کشور عراق هستم ولی پول لازم را ندارم به نظر شما چکار کنم
    با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.