برای توافق با غرب بر سر مساله هسته ای اختیار تام دارم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس جمهوری ایران در مصاحبه با ان.بی.سی اعلام کرد:

شبکه ان.‌بی.‌سی آمریکا به نقل از حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و وی اختیار تام دارد تا دربارهٔ پرونده هسته‌ای تهران با غرب به توافق برسد

خبراقتصادی: روحانی که قرار است هفته آینده برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند، در گفت‌وگو با شبکه ان.‌بی.‌سی آمریکا همچنین گفت که لحن نامه دریافتی از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، مثبت و سازنده بوده است. 

به گزارش ایرنا به نقل از ان.بی.سی، رییس جمهوری ایران در باره نامه همتای آمریکایی‌ اش گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و آغاز به کار رسمی‌ام، آقای اوباما نامه‌ای خطاب به من نوشتند و تبریک گفتند و برخی مسائل را مطرح کردند. من هم به آن نامه پاسخ دادم و مواضع جمهوری اسلامی ایران را نسبت به برخی مواردی که ایشان مطرح کرده بودند و برخی موارد دیگر، مطرح کردم». 

وی در این مصاحبه افزود: این می‌تواند قدم‌های بسیار کوچکی برای آینده ای مهم باشد. من معتقدم رهبران در همه کشورها باید به فکر منافع ملی باشند و نباید تحت تاثیر گروه‌های افراطی فشار قرار گیرند. امیدوارم شاهد چنین جو و صحنه‌ای در آینده باشیم.

قرار است این مصاحبه اواخر چهارشنبه به وقت شرق آمریکا از شبکه ان.‌بی.‌سی پخش شود. 

خبرگزاری فرانسه نیز از واشنگتن گزارش داد: رییس جمهوری جدید ایران روز چهارشنبه از موضع اوباما در رد و بدل کردن نامه هایی با وی به عنوان یک رویکرد مثبت یاد کرد. 

در این حال، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید نیز روز چهارشنبه اعلام کرد، اوباما در نامه به روحانی نوشته است: آمریکا آماده است تا منازعه هسته‌ایش با ایران را خاتمه دهد، مشروط به اینکه ایران نشان دهد به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست. 

گزارش‌ها همچنین حاکی است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است.

ظریف قرار است در حاشیه این نشست با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و دربارهٔ از سرگیری مذاکرات با گروه پنج به علاوه یک دربارهٔ پرونده هسته‌ای ایران گفت وگو کند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.