برای ˝رقصیدن در تاریکی˝ تردید دارم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

عباس اقسامی گفت: از آنجا که نمایشم در فجر پیشین هنوز به اجرای عموم نرسیده برای به صحنه بردن ˝رقصیدن در تاریکی˝ تردید دارم.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین ، عباس اقسامی در باره اجرای نمایش “رقصیدن در تاریکی ” در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: نمایش”رقصیدن در تاریکی” را میلاد اکبر نژاد نوشته که یک درام اجتماعی است و دربارهٔ سه خانواده‌ای است که دارای بحران در روابط شخصی ،فردی ، زناشویی و اجتماعی می باشند و این تنش‌ها سبب ایجاد فاجعه و واقعه تلخ و به نوعی فروپاشی زندگی آنها می‌شود.

اقسامی افزود: این نمایشنامه تا کنون اجرا نشده و مضمون آن در باره بی اخلاقی و به نوعی نکوهش این موضوع است . دربارهٔ عدم تعهد و پایبند نبودن آدم ها به قواعد و قوانین  و یک مسئله اجتماعی است.

او دربارهٔ شیوه اجرای “رقصیدن در تاریکی” گفت: در این اجرا به نوعی از ویدئو پروجکشن و مولتی مدیا استفاده می‌شود و از تکنولوژی و تکنیک‌های سینمایی بهره گرفته شده است. دکور و ساخت و ساز واقعگرایانه در آن نداریم. این نمایش ۷ پرسوناژ دارد که تاکنون بازی مارال فرجاد، مهدی حاجیان و الهام نامنی در آن قطعی شده است.با میلاد اکبر نژاد نویسنده اثر تعامل خوبی داریم و متن در طول تمرین‌ها همچنان از سوی او در حال تکمیل است و تا کنون متن قدرتمند و خوبی از آب در آمده است.

اقسامی در ادامه ضمن ابراز گله‌مندی از فضای موجود در تئاتر گفت: هنوز تردید دارم که در جشنواره امسال شرکت کنم یا انصراف بدهم چرا که در دوره قبل تئاتر فجر نمایش ” تردید نکن هوراشیو” را به صحنه بردم که با وجود اینکه دو نامزدی در رشته بازیگری داشت و همچنین به جشنواره‌های خارجی هم دعوت شد هنوز در ایران به اجرای عمومی نرسیده است . من در مقابل بازیگرانم باید جوابگو باشم، چرا که آنها برای به اجرا رفتن این نمایش زحمت کشیده‌اند. اگر قرار است کاری را به صحنه ببرم و دیده نشود چرا باید وقت خود و دیگران را تلف کنم. به خاطر همین برای اجرای “رقصیدن در تاریکی” دچار بی‌انگیزگی شده ام این بی منطقی است که با تیمی کار کنی ولی یک ریال بازدهی مالی برای خودت و دیگران نداشته باشی.
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.