برای استفاده از ‘ بیمه شخص ثالث ‘ هم باید جریمه پرداخت

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، مقررات جدید و گران تر شدن حق بیمه ها از یک طرف و جرایمی که بابت استفاده از این بیمه نامه ها دریافت می شود از طرف دیگر راننده ها را دچار مشکلات مالی و روحی می کند.

حسین عبدی راننده ساکن تهران می گوید مردم حق بیمه می پردازند که در موقع لزوم از آن استفاده کنند و نباید بابت آن وجه دیگری دریافت شود.

وی می افزاید : اما متاسفانه اگر راننده ای تصادف داشته و از بیمه نامه خود استفاده کرده باشد برای استفاده قانونی از بیمه نامه هم باید جریمه بپردازد.

این شهروند تهرانی می افزاید جریمه برای مواقعی است که شخص مرتکب خطا و یا جرمی می شود درحالیکه صاحبان خودروها حق بیمه های گزاف کنونی رابرای استفاده از آنها هنگام تصادف می پردازند و این کار خلاف مقررات نبوده و جرم نیست.

یک راننده دیگر در این زمینه می گوید وقتی به متصدی های بیمه اعتراض کردم که این چه روش ناعادلانه ای است که شرکت های بیمه در حق بیمه گزاران روا می دارند آنان تنها به این جمله بسنده کردند که این مقررات را ما وضع نکرده ایم بلکه شرکت های بیمه برقرار و همه را ملزم به رعایت آن کرده اند.

در همین زمینه شرکت های بیمه درصد های افزایش حق بیمه (‌جریمه هنگام تمدید بیمه نامه ) بر اساس نوع و تعداد خسارت در تصادفات یک ، دو ، سه و چهار بار و بیشتر را به این شرح اعلام کرده اند :‌

خسارت مالی در یک بار تصادف : ۱۰ درصد ، بار دوم : ۲۰ درصد ،‌ سوم : ۴۰ درصد و در تصادف چهارم ۸۰ درصد و در تصادف های بدنی بار اول : ۲۰ درصد ، دوم :‌۴۰ درصد ، سوم :‌۶۰ درصد و بار چهارم ۱۰۰ درصد .

بطور مثال اگر راننده ای یک بار تصادف مالی داشته و حق بیمه او حدود ۶۵۰ هزار تومان

باشد باید ۶۵ هزار تومان نیز به عنوان جریمه استفاده از بیمه نامه ! بپردازد.

به کل این مبالغ مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه می شود.
ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.