برای افزایش سرعت بازی در رایانه چه کار باید کرد؟

فروردین ۱۴۰۳

سرعت بارگذاری بازی به رم، پردازنده و کارت گرافیک وابسته است. میزان فضای خالی هارددیسک به طور مستقیم در سرعت اجرای بازی موثر نیست.

به گزارش اورژانس IT ممتاز نیوز،به طور کلی هارددیسک در سرعت اجرای بازی نقش به سزایی ایفا نمی‌کند. سرعت اجرای بازی را به دو شکل می‌توان تعبیر کرد. سرعت بارگذاری اولیه و راندمان اجرای بازی.

 هارددیسک در بارگذاری اولیه بازی نقش به سزایی ایفا می‌کند. اگر هارددیسک سریع‌تر باشد و خواندن اطلاعات در آن آسان‌تر، بارگذاری اولیه سریع‌تر انجام می‌شود. البته این تاثیر تنها می‌تواند منفی باشد. یعنی هارددیسک بد، تاثیر بد می‌گذارد اما اگر بهترین هارددیسک را با بهترین شرایط در اختیار داشته باشید، باز هم سرعت بارگذاری بازی به رم، پردازنده و کارت گرافیک وابسته است. میزان فضای خالی هارددیسک به طور مستقیم در سرعت اجرای بازی موثر نیست.

 چه بسا کل فضای هارددیسک را به یک درایو اختصاص دهید و همیشه حجم خالی زیادی در درایو بازی موجود باشد. هارددیسک زمانی سرعت اجرا و یا بارگذاری را کاهش می‌دهد که فایل‌های بازی که روی آن ذخیره شده‌اند، چند تکه یا اصطلاحا Fragment شده باشند. کافی است که ۲۵ درصد فضای هارددیسک را خالی نگه داشته و آن را هر چند هفته یک بار Defragment کنید.

 این کار نه تنها مانع از کند شدن بارگذاری بازی می‌شود بلکه می‌تواند سرعت کلی سیستم را نیز بهبود بخشد. در صورتی که فضای خالی هارددیسک زیاد باشد، کم‌تر فایل تکه‌تکه شده ایجاد می‌شود اما این موضوع به میزان فایل‌های پاک شده از روی هارددیسک و حجم آن‌ها بستگی دارد. بهتر است که بازی را در درایو C و یا یکی از درایوها که حافظه مجازی (Virtual Memory) دارد، نصب کنید. این کار می‌تواند سرعت تغییر مکان هد را بهبود دهد؛ خصوصا زمانی که حافظه رم کمی در اختیار دارید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.