برای امنیت بیشترصندوق صدقات دیجیتالی می شوند!

بهرام سوادکوهی معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان می گوید : عده‌ای با ترفندهای مختلف از صندوق‌های نصب شده سطح شهر سرقت کرده که کمیته امداد امام (ره) برای ایمنی بیشتر صندوق‌های صدقات آن ها را دیجیتالی می‌کند و البته سعی بر استحکام صندوق‌های صدقات کرده است.
وی افزود :برای ایمنی بیشتر در صندوق‌های صدقات سطح شهر تفاهمنامه‌ای با نیروی انتظامی را امضا کرده‌ایم که حفاظت از صندوق‌های صدقات را با حساسیت ویژه‌ای رصد کنند.
سواد کوهی با بیان اینکه در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹، ۶۳ درصد کاهش سرقت از صندوق‌های صدقات داشته‌ایم، گفت: در سال ۸۴، ۱۰ هزار مورد سرقت از صندوق صدقات داشته‌ایم و این در حالی است که در سال ۹۰ این تعداد به یک‌هزار مورد رسیده است.
صندوق صدقات دیجیتالی در سال گذشته در دستور کار کمیته امداد قرار داشت امسال در اکثر استان ها گسترش پیدا می‌کند به طوری که این طرح در تهران نیز اجرا خواهد شد.
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد:‌ در چند ماهه آینده صندوق‌های صدقات سنتی در برخی از معابر تهران جمع‌آوری می‌شوند و به جای آنها صندوق صدقات دیجیتالی نصب می‌شود. صندوق صدقات دیجیتالی با مکانیزمی شبیه سامانه‌های خودپرداز در اماکن عمومی سراسر کشور تا پایان سال جاری قرار خواهد گرفت و هزینه تمام‌شده هر یک از این صندوق‌ها یک میلیون تومان است
البته طرح صندوق صدقات دیجیتال از چند سال پیش مطرح شد و با امضای تفاهمنامه ای میان کمیته امداد امام خمینی و بانک انصار کار خود را آغاز کرد. با نصب این سامانه در سراسر کشور مردم می توانند کمک های نقدی خود را به کمیته امداد امام خمینی از طریق این صندوقها به صورت دیجیتالی و با کارتهای اعتباری پرداخت کنند. با استفاده از این طرح از اتصال صندوق های دیجیتالی به شبکه شتاب و دریافت وجه نقد اعم از مسکوکات و اسکناس به عنوان فازهای آینده این پروژه امید می رود .این صندوقها در حال حاضر در شعب بانک انصار نصب شده است و به تدریج در تمامی معابر نیز نصب خواهد شد.
مبلغ هر بار صدقه از طریق کارتهای الکترونیکی ۵۰ تومان است و برای استفاده از این صندوقهای الکترونیکی مردم باید به شعب بانک انصاردر سراسر کشور مراجعه کنند و کارتهای اعتباری احسان و انفاق را که حداقل دو هزار تومان و حداکثر پنج هزار تومان موجودی دارد تهیه کنند. این کارتهای دیجیتالی یکبار مصرف نبوده و قابل شارژ شدن است و دستگاه قابلیت اعلام موجودی در هر بار استفاده را نیز داراست.

۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.