برای اولین بار، واژه سال لغت‌نامه «آکسفورد»‌ توسط رای مردمی انتخاب می‌شود

واژه سال لغت‌نامه «آکسفورد»‌ برای نخستین‌بار از طریق رای مردم تعیین خواهد شد.

برای اولین بار، واژه سال لغت‌نامه «آکسفورد»‌ توسط رای مردمی انتخاب می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، مسوولان انتشارات دانشگاه «آکسفورد» با اشاره به این نکته که «قاضی حقیقی زبان،‌ مردم سراسر جهان هستند»‌ اعلام کرد که واژه سال ۲۰۲۲ لغت‌نامه انگلیسی «آکسفورد»‌ را مردم انگلیسی زبان تعیین خواهند کرد.

 به این ترتیب واژه‌ای که هر ساله از سوی «لغت‌نامه انگلیسی آکسفورد»‌ به عنوان واژه سال اعلام می‌شود، در دو هفته آینده بر اساس رای‌گیری آنلاین از سوی عموم مردم انتخاب خواهد شد. رای‌گیری برای واژه امسال به این ترتیب انجام خواهد شد که مردم باید از سه واژه‌ای که توسط فرهنگ‌نویسان انتشارات دانشگاه آکسفورد معرفی شده است،‌ یک گزینه را انتخاب کنند. هر یک از این سه واژه، به نحوی بیانگر حال و هوا و ویژگی‌های سالی هستند که سپری کردیم.

سه واژه‌ای که به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب شده‌اند، عبارت‌اند از «goblin mode»، عبارت محاوره‌ای که در موقعیتی استفاده می‌شود که فرد در آن شرایطی برخلاف عرف و انتظارات جامعه دارد، «#IStandWith»، هشتگی که در فضای مجازی برای اعلام همبستگی استفاده می‌شود و «metaverse»،‌واژه‌ای که به محیط واقعیت مجازی اشاره دارد و استفاده از این واژه در سال گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

لغت‌نامه انگلیسی آکسفورد در سال ۲۰۲۲ کلمه «وَکس» (Vax) را به عنوان لغت سال انتخاب کرده بود. این دیکشنری در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود، هیچ کلمه‌ای را به عنوان «کلمه سال» انتخاب نمی‌کنند چراکه نمی‌توان فقط یک کلمه را به سال ۲۰۲۰ نسبت داد، اما در سال ۲۰۲۲ اعلام کردند شکل کوتاه کلمه واکسن، امسال در دوران همه‌گیری کرونا وارد زبان انگلیسی شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.