برای حجاج ایرانی، کالای داخلی به عربستان می بریم

به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین ‘سیداحمد موسوی’ در همایش روحانیون کاروان های حج تمتع سال ۹۱ یادآور شد : سازمان حج و زیارت با همه امکانات در خدمت روحانیون کاروان های حج است و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت بهتر روحانیون کاروان ها وظیفه این سازمان است .

وی خاطرنشان کرد : مدیر کاروانی که با سازمان حج و زیارت همکاری کند، تشویق و مدیری که تعمد در عدم همکاری دارد، حذف می شود.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، انتخاب مدیرانی که دیدشان نسبت به روحانیت مثبت است و روحانیت را در صدر همه امور می دانند ، در اولویت انتخاب برای مدیریت کاروان ها است.

وی گفت : از روحانیان کاروان ها می خواهم که در زمان حج مدیریت خوبی داشته باشند و اگر مشکلی پیش آمد، گزارش کنند.

حجت الاسلام موسوی حج را فرصت بسیار مناسبی برای انجام کار فرهنگی دانست و گفت: ۷۵ هزار زائر حج تمتع، ۸۰۰ هزار نفر در عمره و چند میلیون در عتبات عالیات حضور دارند و روحانیان باید این فرصت طلایی را قدر بدانند و با برنامه ریزی و استفاده صحیح از آن، نیروهای ولایی تربیت کنند.

وی بر اولویت بندی در مسایل اصلی و پرهیز از حاشیه ها، تقویت مهارت سخنرانی، ایفای نقش خلاق و فعال به عنوان رییس شورای فرهنگی کاروان و استفاده از همه ظرفیت های موجود، لزوم مهندسی فرهنگی، استفاده از فرهیختگان کاروان و جوان گرایی و توجه به قشر جوان تاکید کرد.

موسوی، همکاری با عوامل اجرایی به ویژه در شرایط تراکم و هجوم، جلب محبت زائران در طول سفر با مداومت بر خدمت رسانی، زنده کردن روحیه گذشت، صبر و انفاق در زائران را از دیگر وظایف روحانیون دانست .

وی با بیان اینکه موفقیت یک طلبه علوم دینی با داشتن زینت هایی همچون تواضع، احسان، حلم و بردباری در کارها دوچندان می شود، خواستار به کارگیری این زینت ها در زندگی و ماموریت کاری شد .

سیام**۹۱۰۳** ۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۹۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.