برای خود یک تفنگ‌ دانلود کنید

۰۷م آذر ،

فضای سایبر > سخت‌افزار
دانلود کردن اسلحه‌های قابل چاپ از طریق اینترنت برای چاپ سه بعدی به زودی برای همه انسان‌ها امکان‌پذیر خواهد شد زیرا قرار است پروژه‌ای نقشه‌های اسلحه‌های مختلف را به صورت رایگان بر روی اینترنت منتشر کند.

به گزارش میل آنلاین، شرکتی به نام Defense Distributed امیدوار است بتواند نسخه آزمایشی اسلحه قابل چاپ را تا پایان سال جاری مورد آزمایش قرار دهد. در وب‌سایت این شرکت اعلام شده این پروژه می‌تواند تفکر انسان دربارهٔ کنترل و استفاده از اسلحه را متحول سازد.

هدف این پروژه نمایش واکنش دولت‌ها در شرایطی خواهد بود که هر شهروندی بتواند به صورت آنی و از طریق اینترنت به اسلحه دسترسی پیدا کند! کودی ویلسون،‌سخنگوی پروژه Wiki Weapon می‌گوید این شرکت تنها در انتظار گرفتن مجوز برای تولید قانونی سلاح در آمریکا است.

این شرکت تا کنون دو نقشه برای تولید اسلحه پلاستیکی ارائه کرده است و اکنون باید برای اطمینان از ایمن بودن اسلحه‌ها در هنگام استفاده و پس از چاپ سه بعدی،‌آنها را مورد آزمایش قرار دهد. از آنجایی که این سلاح‌ها تماما پلاستیکی می باشند، ذوب شدن آنها در هنگام استفاده می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

یکی از این دو اسلحها اسلحه‌ای آموزشی است که از هیچ قطعه متحرکی برخوردار نیست. این سلاح برای شلیک کردن به قطعه‌ای الکتریکی مجهز است،‌اما مابقی قطعات این سلاح به صورت سه‌بعدی چاپ شده‌اند.  قرار است این دو نقشه طی هفته‌های آینده برای دانلود بر روی وب‌سایت این پروژه قرار بگیرد.

سلاح‌های این پروژه به گونه‌ای خواهند بود که می‌توان آنها را با استفاده از چاپگر‌های سه‌بعدی ارزان‌قیمت نیز چاپ کرد.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.