برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر چه بخوریم؟

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه تهران استفاده از مواد غذایی مانند زعفران عامل مناسبی برای پیشگیری از آلزایمر محسوب می شود.

دکتر عبدالرضا ناصر مقدسی، متخصص مغز و اعصاب  در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: ابتلا به بیماری های آلزایمر عمدتاً از سن ۶۵ بر اساس عوامل مختلف بین افراد شیوع پیدا می کند که میزان سقف ابتلا به بیماری آمار دقیقی در دست نیست.

وی با بیان این که عوامل ایجاد بیماری آلزایمر به صورت متفاوت در افراد بروز می کند افزود: ابتدا باید پیش زمینه های بیماری که در ابتدا حافظه کوتاه مدت را تحت الشعاع قرار می دهد مورد بررسی قرار گیرد که از آن جمله فراموشی فعالیت های روزمره به طوری که فراموش کردن محل زندگی یا فعالیت های همانند رانندگی در افراد بروز کرد حتماً با انجام تست حافظه در پیش گیری بیماری خود کوشا باشند.

وی تصریح کرد: از عوامل ایجاد بیماری پیش رونده آلزایمر می توان به افسردگی ضربه به سر و فشار خون اشاره کرد البته استفاده از برخی مواد غذایی مانعی برای بیماری محسوب می شود که بر طبق بررسی ها دانشگاه تهران استفاده از زعفران به صورت موثر می تواند عامل مناسبی برای جلوگیری از بیماری آلزایمر به شمار آید که به این عوامل می توان ویتامین b12 و افزایش اسیدفولیک عامل مناسبی برای جلوگیری از بیماری محسوب می شود./ح


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. خسرو موسی زاده:

    خوردن سبزیجات ومیوه بسیارعالی میباشد

  2. ماهی-زعفران-زردچوبه-گردو-کنجد-کندر-قهوه-شکلات تلخ-انواع ویتامین گروه B امگا3- اسید فولبک:

    بنظر من ورزش مرتب هرروز نیم ساعت مطالعه گشت وگذار در اینترنت نقاشی کارهای فکری حل کردن جدول
    حضور فعال در اجتماع محاوره به دوزبان ابتلاع به الزایمر
    را کاهش میدهد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.