برترین های “بورس” و “فرابورس” در سال جاری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک شرکت فرابورسی به نام شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان با کسب ۱۲۱۴ درصد بازدهی مثبت ، پربازده ترین سهم از ابتدای سال تاکنون بوده است و این در حالی است بازار های اول و دوم بورس با در اختیار داشتن سهام بزرگترین شرکت ها نتوانسته است جایگاه اول پربازده ترین ها را به خود اختصاص دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ؛ امسال شرکت سرمایه گذاری معیار صنعت پارس یکی از شرکت های فعال در بازار پایه فرابورس با کاهش قیمت سهام خود بیش از ۷۱ درصد بازدهی منفی محقق کرده و در پایین ترین خانه جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر کسب بازدهی قرار گرفته است.

شرکت سرمایه گذاری سپه نقد شونده ترین سهم بازار بوده و موفق به کسب بازدهی مثبت حدود ۱۲۲ درصدی نیز شده است.

شرکت تهران دارو نه تنها ۵۱ درصد بازدهی منفی کسب کرده است ، بلکه پایین ترین رتبه نقدشوندگی را نیز دارد.

سهام پالایش نفت تهران بالاترین و سهام فنرسازی خاور پایین ترین قیمت در میان همه سهم های معامله شده بازار در سال جاری را دارد.

صنعت محصولات کاغذی با دو زیرمجموعه خود یعنی “چکاوه” و “چکارن” جایگاه پربازده ترین صنعت بورسی را در اختیار دارد و۵۷۰ درصد بازدهی مثبت را از ابتدای امسال تاکنون محقق کرده است.

گروه محصولات چرمی با بازدهی مثبت حدود ۲۰ درصدی سهام گروه صنعتی ملی در نماد “وملی” کمترین بازدهی را در میان صنایع مختلف رقم زده و جالب است بدانید امسال هیچ صنعتی با بازدهی منفی مواجه نبوده است.

شاخص کل در حالی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲۷ درصد بازدهی مثبت محقق کرده که حدود ۴۰۴ نماد معاملاتی بورسی و فرابورسی تنها ۲۱۷ نماد بیشتر یا مساوی این رقم بازدهی مثبت محقق کرده و بقیه یعنی ۱۸۷ نماد با بازدهی کمتر از این رقم همراه بوده است.

۱۰ نماد هم بازدهی زیر صفر (زیان) داشته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.