برخورد با بانوانی که در سفره خانه ها قلیان میکشند

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران و سفره‌خانه‌های سنتی تاکید کرد که ورود بانوان به قهوه‌خانه‌های معمولی غیرقانونی است و در مورد قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی نیز ارائه سرویس قلیان به بانوان غیرمجاز است.

ورود بانوان به قهوه خانه‌ها ممنوع شد

 رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران و سفره‌خانه‌های سنتی تاکید کرد که ورود بانوان به قهوه‌خانه‌های معمولی غیرقانونی است و در مورد قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی نیز ارائه سرویس قلیان به بانوان غیرمجاز است. محسن نظری با تاکید بر اینکه مقابله با فعالیت‌ قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های بدون مجوز در دستور کار قرار دارد، گفت: طی چند ماهه اخیر این مقابله‌ها بیشتر شده و بسیاری از قهوه‌خانه‌ و سفره‌خانه‌های بدون مجوز جهت اخذ پروانه کسب و کار اقدام کرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه آیا سرویس دهی قلیان به بانوان در قهوه‌خانه‌و سفره‌خانه‌های سنتی و نیز قهوه‌خانه‌های معمولی مجاز است یا خیر؟ گفت: به صورت کلی موضوع کشیدن قلیان توسط بانوان به عنوان مسئله غیرعرفی تلقی می شود و ناهنجاری به حساب می‌آید. اما از لحاظ قانونی هیچ موردی در خصوص غیر قانونی بودن کشیدن قلیان توسط بانوان وجود ندارد؛ هرچند که ارائه سرویس قلیان به بانوان مجاز نیست و در آیین‌نامه انضباطی اداره اماکن قید شده که نباید به بانوان سرویس قلیان ارائه کرد.

رئیس اتحادیه قهوه‌خانه داران و سفره‌خانه‌های سنتی با اشاره  به اینکه قهوه‌خانه‌ها به دو رسته قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی و نیز قهوه‌خانه‌های معمولی تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: به طور کلی ورود بانوان به قهوه‌خانه‌های معمولی غیرقانونی است و تنها آقایان اجازه رفت و آمد در این اماکن را دارند اما موضوع قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی فرق می‌کند و ورود بانوان به آن‌ها بلامانع است چرا که می‌تواند از سرویس‌های دیگری همچون غذا، چای و غیره استفاده کنند.

نظری افزود: در مورد قهوه‌خانه‌های معمولی باید تاکید کنم که نه تنها ارائه قلیان در این قهوه‌خانه‌ها به بانوان غیرقانونی است بلکه حتی ورود بانوان به این اماکن قانونی نیست و به شدت با این مسئله برخورد می‌شود. در مورد قهوه‌خانه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی نیز حق ارائه سرویس قلیان به بانوان وجود ندارد و با آن برخورد می‌شود.

 

منبع: ایسنا

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.