برخورد با گران‌فروشی بدون همکاری مردم میسر نمی‌شود

فرماندار ملارد گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان به طور طبیعی تقاضای برخی کالاها و خدمات افزایش یافته و مردم برای برگزاری مراسم‌های معنوی ویژه این ماه مبارک خریدهای خود را افزایش می‌دهند.

بورد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: افزایش قیمت‌ها در شرایطی که بازار با تقاضای بیشتری روبه‌رو می‌شود بر اساس اصول علم اقتصاد طبیعی است و برخی افراد سودجو با با سوء استفاده از این امر شرایط قیمت‌ها را به صورت غیر قانونی افزایش می‌دهند.
 فرماندار ملارد در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای کنترل بازار طی ماه مبارک رمضان صورت گرفته، ‌گفت: ما تجربه کنترل بازار در فصول مشخصی از سال که تقاضا افزایش می‌یابد، مانند نوروز، هفته‌های نخست مهر و ماه مبارک رمضان را داریم و امسال نیز اقدامات لازم برای نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری‌ها و همچنین تامین کالاهای پر مصرف اتخاذ کرده‌ایم.
 بورد ادامه داد: به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی مسئول در این حوزه طی ماه‌های اخیر ضمن افزایش نظارت‌ها و بازرسی،‌ اقدام به تامین کالاهای اساسی سبد خانوار کرده و در این زمینه مشکلی نداریم.
 فرماندار شهرستان ملارد بیان داشت: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی تحت هدایت فرمانداری به صورت مرتب از واحدهای صنفی فعال بازدید کرده و در صورت مشاهد هرگونه تخلف به ویژه گران‌فروشی و کم‌فروشی ابتدا تذکر داده و در صورت عدم رعایت برخورد قاطع قانونی با متخلفان انجام می‌دهند.
وی گفت : البته باید به این نکته توجه داشت که بدون همکاری مردم هیچ طرح نظارتی عملی نخواهد شد و به همین دلیل بارها از مردم خواسته‌ایم که با فرمانداری و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی همکاری کنند و خوشبختانه از فضای تعامل و همکاری خوبی در این زمینه برخوردار هستیم.
 وی تاکید کرد: انتظار ما از مردم این است که به هیچ عنوان از واحدهای صنفی که اقدام به گران‌فروشی می‌کنند، خرید نکرده و به این شیوه با گران‌فروشان و کم‌فروشان مقابله کنند. بورد با درخواست از شهروندان برای معرفی گران‌فروشان به دستگاه‌های نظارتی گفت: عدم خرید مردم از واحدهای صنفی متخلف در کنار برخوردهای قانونی با گران‌فروشان بیشترین تاثیر را در کنترل بازار و قیمت‌ها خواهد داشت.
وی در پایان اعلام کرد: اجناس مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در شهرستان ملارد تامین شده و کسانی که می‌خواهند با راه‌انداختن جو روانی اقدام به اخلال در نظم بازار کنند، برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.