برخورد شورای صنفی با “آینه های روبرو” غیر منصفانه بود/قصد دفاع از فیلمم را ندارم

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

به گزارش خبرنگار حوزه  سینما باشگاه خبرنگاران  ؛نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی “آینه های روبرو ” با حضور نگار آذربایجانی (کارگردان)، فرشته طائرپور (تهیه کننده)، شایسته ایرانی و غزل شاکری (بازیگر)، کیوان کثیریان (منتقد) و خطیبی (کارشناس و روانشناس) شب گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
در ابتدای نشست نگار آذربایجانی، کارگردان “آینه های روبرو” از شروع فعالیت سینمایی خود، گفت: از سال ۷۲ وارد سینما و تئاتر شدم و در همان سال فعالیت تولید فیلم را نیز شروع کردم و اولین حضور حرفه ای من در سینما به بازی در فیلم “نسل سوخته” به کارگردانی رسول ملاقلی پور برمی‌گردد.
وی ادامه داد: “آینه های روبرو” اولین فیلم بلند من در عرصه سینمایی است که با پایان بندی رفاقت به اتمام می رسد.
آذربایجانی ضمن اشاره به هدف خود از ساخت فیلم “آینه های روبرو”، عنوان کرد: اطلاع رسانی درباره‌ی مساله دو جنسیتی ها، هدف ما برای ساخت این فیلم بود.
وی در خصوص شخصیت “آدینه” در فیلم، اظهار داشت: آدینه در عین حال که ظاهری مدرن دارد اما از خانواده ای برآمده که احترامات خانوادگی در آن رعایت می شود و فرار او در ادامه داستان به دلیل واکنش به جریان ها بوده است.
آذربایجانی ادامه داد: پایان بندی داستان و ورود “رعنا” در سکانس آخر به نزد خانواده آدینه و صحبت با آن ها در جهت رفع حل مشکل آدینه بوده است.
در ادامه فرشته طائرپور، تهیه کننده فیلم در خصوص “آینه های روبرو”، گفت: شروع قصه با صدای مراوده عاشقانه رعنا و صادق است و با صدای گلایه صادق از رعنا به پایان می‌رسد.
وی ادامه داد: رعنا معادل جامعه ما است و هدف بزرگ ما این بود که به جامعه و رفتار خودش نگاه کند.
طائر پور اظهار داشت: قصد دفاع از فیلم خود را ندارم و اما تلاش ما روایت دغدغه های اجتماعی بوده است.
وی در ادامه افزود: زمانی که از فیلم هایم تعریف می شود انرژی من بیشتر می شود و اعتقاد مرا برای ساخت آن فیلم و قبول ریسک آن بیشتر می کند.
طائرپور در خصوص مشکلات مجوز فیلم “آینه های روبرو”، اظهار داشت: برخورد شورای صنفی در قبال با این اثر خوب نبود و پس از صدور پروانه نمایش به مدت یک سال و نیم منتظر فرصت اکران این فیلم بودیم.
وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ ما تنها کسانی می‌توانند مشکل را حل کنند که آن مشکل را ایجاد کرده اند.
غزل شاکری بازیگر در ادامه صحبت های طائر پور، عنوان کرد: قرار ما در این فیلم این شد که برای حفظ حس انسانی و روایت مستند فیلم هیچ چیزی بر داستان غلبه نکند و تنها بر ابعاد تکنیکی آن محدود نباشیم.
در ادامه شایسته ایرانی، بازیگر “آینه های روبرو ” در خصوص مضمون فیلم اظهار داشت: فرار آدینه به دلیل درک نشدن او توسط خانواده اش بود و به محض اطمینان به رعنا در ادامه قصه با او همراه می شود.
کیوان کثیریان منتقد سینما، در خصوص فیلم “آینه های روبرو”، عنوان کرد: فیلم “آینه های روبرو” به دلیل پرداخت به شخصیت های جامعه و مشکلات آ‌ن ها، جزء فیلم های با اهمیت است که هویت را دربر می‌گیرد.
وی ادامه داد: طرح داستان در بیان نقادانه به مسئله دو جنسی‌ها بسیار جسورانه است که در نوع خود جزء اولین ها به شمار می آید.
کثیریان اظهار داشت: دیالوگ های به کار رفته در این فیلم طوری است که شعاری به کار رفته است و به ذوق مخاطب لطمه نمی زند.
در پایان خطیبی کارشناس روانشناسی، در خصوص مضمون فیلم “آینه های روبرو “عنوان کرد: یکی از دلایلی که فیلم را ارزشمند می‌کند نگاه انسانی آن به موضوع تغییر جنسیت است و در برگیری داستان فردی که به اصطلاح روانشسناسی جنسیتی دارد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.