برخورد پلیس آلمان با عضو کنسولگری ایران، یک سناریو ازپیش تعیین شده بوده است

‘محمدعلی اسفنانی’ روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: مامورین دیپلمات در هر کشوری از مصونیت برخوردار هستند و اقدام پلیس آلمان در برخورد با یکی از اعضای کنسولگری ایران در فرانکفورت در واقع نقض قوانین بین المللی است.

وی اظهارداشت: آن ها می خواهند با این اقدامات جایگاه و موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین المللی تنزل دهند.

اسفنانی ادامه داد: این برخورد پلیس آلمان در راستای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با این اقدام به طور جدی و برابر قوانین بین المللی برخورد و در صورت لزوم نسبت به اخراج دیپلمات های این کشور اقدام کند.

بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده در روز دوشنبه گذشته، یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت، هنگام عزیمت از محل کار خود به منزل، به بهانه ای واهی مورد حمله یک زن آفریقایی تبار قرار گرفت و متاسفانه پلیس آلمان به جای برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشایست و خارج از عرف دیپلماتیک با عضو سرکنسولگری ایران داشت.

‘حسن قشقاوی’ معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در واکنش به این حادثه، برخورد پلیس آلمان با عضو سرکنسولگری ایران را ‘ناشایست’ دانست و گفت: در پی بروز این حادثه، سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخورد ناشایست پلیس آلمان با وی اعلام و خواسته شد که دولت آلمان سریعا ضمن بررسی موضوع، توضیحات لازم را ارائه کند.

معاون وزیر امور خارجه اضافه کرد: سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در برلین و فرانکفورت نیز با ارسال یادداشت اعتراض و تماس و مذاکره با مقامات آلمانی در حال پیگیری موضوع هستند.

قشقاوی تاکید کرد: در تداوم و تکمیل حلقه های توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران، فشار و عملیات روانی علیه دیپلمات های کشورمان یکی از حلقه های این توطئه است و منافقین با همکاری سازمان های اطلاعاتی و امنیتی غربی و صهیونیستی به منظور بدنام کردن دیپلمات های کشورمان و نهایتا خدشه دار کردن چهره جمهوری اسلامی ایران، به اشکال مختلف و سوژه سازی های متنوع، دسیسه هایی را طراحی کرده اند.

سیام**۷۳۷۸** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۹۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.