برخی از فیلم ها لاجرم باید با حمایت دولت ساخته شوند/ سرو زیر آب به دنبال حمایت مالی

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

محمد علی باشه آهنگر در گفت و گو با هنرآنلاین؛

محمد علی باشه آهنگر از مرحله روتوش نهایی دیالوگ های فیلمنامه ˝سرو زیر آب˝ خبر داد.

محمد علی باشه آهنگر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین دربارهٔ آخرین وضعیت فیلم تازه اش “سرو زیر آب” گفت: این روزها در مرحل روتوش نهایی دیالوگ ها هستم و به زودی فیلمنامه آماده خواهد شد. این فیلمنامه هم همانند فیلم های قبلی ام تم دفاع مقدس دارد و به موضوع تحقیق و تفحص در خصوص شهدای گمنام می پردازد.

باشه آهنگر در خصوص حمایت نهاد های دولتی از فیلم های دفاع مقدسی گفت: بیست و چهارماه است که مشغول نگارش این فیلم هستم وآن هایی که باید به من زنگ بزنند، تماسی حاصل نمی کنند. فیلم های این چنینی را نمی توان بدون حمایت دولت ساخت، تهیه کنندگان بخش خصوص جرات نمی کنند در این مباحث سنگین ورود کنند. حمایت دولتی به معنای تولید فیلم های فاخر نیست، بعضی از فیلم ها می باشند که لاجرم باید با حمایت دولت ساخته شوند. لجستیک سینمای جنگ به گونه ای تعریف شده است که تهیه کنند خصوصی از پس هزینه های آن بر نخواهد آمد.

کارگردان فیلم ملکه یاد آور شد: من فیلمساز سینمای جنگ جز خداوند به چه کسی می توانم تکیه کنم؟ سینمای جنگ و ساخت فیلم در این حوزه دغدغه شخص من است و مدت ها است برای ساخت سرو زیرآب منتظر حمایت مالی هستم تا بتوانم این فیلم را جلوی دوربین ببرم.

باشه آهنگر دربارهٔ عدم توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم “ملکه” با گذشت بعد از یک سال از اکرانش گفت: از ابتدای ساخت این فیلم تا به امروز با حاشیه های فراوانی همراه شدم.دوستان تازه در بنیاد سینمایی فارابی هنوز این فیلم را ندیده اند تا بتوانند در این مورد تصمیم گیری کنند.

فیلمنامه “سرو زیرآب” متفاوت از دیگر آثار این فیلمساز است و فضای تازهی از جنگ را مطرح می‌کند و در مقایسه با فیلم “ملکه” از جهت محتوا و فضاسازی اثری سنگین‌تر محسوب می‌شود. در واقع این فیلم سینمایی از میانه تا پایان جنگ و آسیب‌های پیرامون این پدیده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فیلم ملکه در آخرین حضور جهانی اش تندیس صلح فیلم حقوق بشر را دریافت کرد. سرنوشت این تندیس نامعلوم است که به دست چه کسی رسیده است.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.