برخی حادثه دانش‌آموزان بروجنی را بهانه حمله به راهیان نور قرار دادند / برگ برنده نظام ما روحیه جهاد و شهادت است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

دشمن تلاش های فراوانی را برای کم رنگ نمودن فرهنگ جهاد و مقاومت به کار گرفته است و از طریق ابزار های مختلف می خواهد به این فرهنگ ضربه بزند لذا اینبار این تصادف را بهانه قرار داده برای حمله به فرهنگ ایثار و می بینید. متاسفانه این اتفاق افتاده و اتوبوس دانش آموزان بروجنی با حادثه روبرو شده است ولی آنها اصل قضیه را هدف قرار می دهند چون هدفشان این است که متولیان راهیان نور را دلسرد کنند، زائران را دلسرد کنند

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، در پی وقوع حادثه ناگوار دانش آموزان بروجنی که منجر به درگذشت تعدادی از فرزندان این مرز و بوم گردید مباحث مختلفی مطرح شد. در این بین برخی از تریبون های داخلی هماهنگ با رسانه های بیگانه اقدام به جو سازی فراوانی علیه اردوهای ارزشی راهیان نور و بیان سخنانی سخیف در خصوص جلوگیری از سفر جوانان و نوجوانان به مناطق جنگی ومشهد شهدای انقلاب اسلامی نمودند.

به همین منظور پایگاه ۵۹۸ در مصاحبه ای با رضا مصطفوی از نویسندگان عرصه جهاد و مقاومت که هم اکنون در سنگر ماهنامه امتداد مشغول به فعالیت می باشد در این خصوص گفتگویی را انجام داده است.

رضا مصطفوی با اشاره به جوسازی های صورت گرفته در خصوص اصل برگزاری اردوهای راهیان نور اظهار داشت: اصل هدف مشخص است یکی از نقاط مهم و استراتژیک انقلاب اسلامی بحث جهاد و شهادت است که در اصل می توان گفت بال سرخ شهادت طلبی ایران را همچنان سرفراز نگه داشت و کانون و نقطه عطف انقلاب اسلامی ما دوران جنگ بود ما برای اینکه این دوران حماسه را که الگوی خیلی از مستضعفان جهان قرار گرفت حفظ کنیم بحث راهیان نور برای آشنا نمودن نسل جوان انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت به راه افتاد و دغدغه مندان وارد این عرصه شدند.

وی افزود: همین دفاع مقدس بود که باعث صدور انقلاب اسلامی به لبنان شد باعث صدور انقلاب اسلامی به کشورهای شمال آفریقا و عربی و حتی اروپا شد و این جنگ همان نقطه درگیری بین جبهه کفر و جبهه ایمان است و به خاطر همین قطعاً حساسیت های خیلی زیادی روی موضوع فرهنگ جهاد و شهادت طلبی وجود دارد که در راهیان نور تجلی پیدا می کند.

سردبیر ماهنامه امتداد تصریح نمود: دشمن تلاش های فراوانی را برای کم رنگ نمودن فرهنگ جهاد و مقاومت به کار گرفته است و از طریق ابزار های مختلف می خواهد به این فرهنگ ضربه بزند لذا اینبار این تصادف را بهانه قرار داده برای حمله به فرهنگ ایثار و می بینید که در همه جاده های کشور تصادفی صورت می گیرد و اتوبوسی چپ میکند و عده ای کشته می شوند ولی وقتی در این مورد اتفاق میافتد می گویند راهیان نور …

این فعالی فرهنگی افزود: متاسفانه این اتفاق افتاده و اتوبوس دانش آموزان بروجنی با حادثه روبرو شده است ولی آنها اصل قضیه را هدف قرار می دهند چون هدفشان این است که متولیان راهیان نور را دلسرد کنند، زائران را دلسرد کنند و در مجموع بازار معنوی راهیان نور با مشکل مواجه کنند تا به اهدافشان در کم رنگ کردن این سفر معنویی برسند.

مصطفوی در بیان برکات این سفر اظهار داشت: قطعاً نسل جوان برای انتقال فضای حماسی دفاع مقدس نیاز حضور و تنفس در آن مناطق را دارد، کسانی که در راهیان نور آن فضای معنوی را درک می کنند و آن بوی معنوی را استشمام می کنند وقتی بر می گردند قطعا از شهدا از این فرهنگ تاثیر دیگری گرفته اند و این تاثیر در جامعه به راحتی دیده می شود در دانشجویان به عینه می توان دید کسانی که قدم در این سرزمین می گذارند تغییر می کنند و تصویر واقعی از آرمان ها و اندیشه های امام خمینی(ره) را مشاهده می نمایند.

وی با اشاره به مخالفت برخی از روشن فکران داخلی با روحیه شهادت طلبی بیان نمود: تفاوت جنگی که در ایران اتفاق افتاد در همین نقطه است یعنی برگ برنده ما نه انرژی اتمی است و نه پیشرفت های علمی، برگ برنده ما کسانی هستند که این پیشرفت ها را رقم می زنند کسانی که این پیشرفت ها را رقم میزنند روحیه جهادی دارند نه دلبستگی به مادیات و آنها تمام توان و مال خود را در راه اعتلای اسلام می گذارند، این تمام تفاوت ما با آنها است.

رضا مصطفوی در ادامه گفت: اگر سرباز آمریکایی وارد جنگ می شود کشته شدن را یک شکست می داند ولی سرباز ایرانی کشته شدن را شهادت طلبی و پیروزی می داند به خاطر همین اعتقادات است که همیشه پیروزیم. فرهنگ شهادت طلبی بزرگترین مانع برای استعمار علمی اقتصادی و عرضی ایران است به همین علت اولین موضوعی را که میخ واهند از بین ببرند برگ برنده ما است که همان روحیه جهاد و شهادت طلبی و اعتقاداتی است که جوانان ما دارند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.