برخی شعارها و اقدامات غیر واقعی دولت مغایر اقتصاد مقاومتی است

احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اقتصاد مقاومتی را تنها راه مقابله با توطئه های خارجی و داخلی برای لطمه زدن به اقتصاد ایران دانست و گفت:  فراهم کردن شرایط  و برداشتن موانع از سر راه تولید برای جایگزین کردن کالاهای داخلی به جای کالاهای وارداتی یکی از ابزارهای مهم ایجاد اقتصاد مقاومتی است.

وی مقابله با سختی ها و دشواری ها را از ویژگی های مردم انقلابی ایران دانست و گفت: مردم ایران در طول سه دهد انقلاب با سخت ترین توطئه های دشمنان مقابله کردند؛ لذا دشمنانی که در گذشته  با شرایط حداقلی برای ایران راضی نمی شدند، امروز پای میز مذاکرات هسته ای با این کشور می نشینند.

 دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار  با بیان اینکه  با کوتاه آمدن در برابر استکبار نتیجه ای حاصل نمی شود ، تصریح کرد: برخی از گروهها که با سیاه نمایی اوضاع فعلی مشکلات را در نتیجه پایبندی و پافشاری بر حقوق ایران در برابر استکبارجهانی می دانند؛ باید این را بدانند که دشمنان همچون سگی هستند که هرچقدر در مقابل آنان کوتاه بیاییم ؛ بیشتر پارس می کنند.

وی با اشاره به اقدام جمعی دنیای استکبار برای مقابله با ایران اسلامی در حوزه های اقتصادی ادامه داد:  اقدام جمعی علیه اقتصاد ایران بیانگر این واقعیت است که امریکا به تنهایی توانایی مقابله با ایران را ندارد و دیگر هم پیمانان و جیره خواران خود را در این راه علیه ایران بسیج کرده است.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: با تدبیر مسوولان با بسترسازی های قانونی و تدوین آیین نامه ها برای تولید آسان و بیشتر به همراه صرفه جویی و استفاده از همه ظرفیت های کشور می توانیم این پیچ اقتصادی را هم با موفقیت پیشت سر بگذاریم؛ بنابراین مثلث در میدان بودن مردم با روحیه جهادی ، تدبیر مسوولان و شناخت ظرفیت ها و واقعیات موجود که در نهایت منجر به افزایش تولیدات داخلی شود از ملزومات اقتصاد مقاومتی است.

 دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، در توضیح مولفه درک واقعیات و شناخت ظرفیت ها، گفت: ما باید توانایی ها و ظرفیت های کشور را شناسایی و بر اساس واقعیت ها برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی تدبیرها باید با مدیریت قوه مجریه گرفته شود؛ ضمن  انتقاد از برخی شعارهای دولت، گفت: نقش قوه مجریه پررنگ تر و همچنین خطایش تاثیرگذارتر از سایر نهادها است ؛ لذا دولت باید در برخی حرکت ها و رفتارهای خود تجدید نظر کند و براساس واقعیت های موجود گام بردارد؛ چراکه  شعارها و اقدامات غیر واقعی دولت توقعات و انتظارات را در جامعه افزایش می دهد و موجب کاهش نقش مردم در اقتصاد مقاومتی می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.