برخی عبارات گزارش آژانس از قبل دیکته شده است

لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس:

ایران > شهرستان‌ها
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری ایران با آژانس در ماه‌های اخیر فراتر از حد متعارف بود، گزارش مدیر کل آژانس دربارهٔ فعالیت هسته‌ای ایران را غیر منصفانه خواند و گفت:گزارش آژانس در اراده مذاکره کنندگان تاثیری نخواهد داشت.

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور با اشاره به گزارش آژانس دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران، گفت: ایران همیشه از یک گفتگوی سازنده با آژانس حمایت کرده و در ماه‌های اخیر نیز همکاری ایران با آژانس فراتر از ضوابط متعارف انجام شد و این نشان می دهد که ایران هیچ مسئله پنهانی در امور هسته‌ای خود ندارد.

انتظار بود گزارش مدیر کل آژانس منصفانه باشد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس و بازرسان آن انجام می شد و در چنین شرایطی انتظار بود گزارش مدیر کل آژانس منصفانه باشد؛ درحالی که بعضی از عبارات در این گزارش، گزارهای کلیشه‌ای است که ظاهراً از قبل به آنها داده شده تا فضای رسانه‌ای را در دنیا مه آلود کنند.

گزارش آژانس در اراده مردم ایران تاثیری نخواهد داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آژانس یک نهاد حرفه‌ای در زمینه مسائل هسته‌ای است و با این گونه اقدامات جایگاه خود را تخریب خواهد کرد اما باید توجه کنند که اگر این گزارش قبل از مذاکرات هسته ای با هر تصوری منعکس شده، به هیچ وجه در اراده ملت ایران و مذاکره کنندگان تأثیری نخواهد داشت.

لاریجانی ادامه داد: مذاکره کنندگان هسته ای صرفاً باید در چارچوب تعهدات ایران و حقوق و تکالیفی که در چارچوب NPT داریم، مذاکره را انجام دهند و کسی در شرایط امروز دنیا دچار توهم با این گونه دسائس سیاسی نخواهد شد.

تبریک لاریجانی به پیروزی قهرمانان کشتی آزاد

وی همچنین به پیروزی چشمگیر قهرمانان کشتی اشاره کرد و ضمن تبریک آن به ملت ایران خطاب به ورزشکاران گفت: با این پیروزی سبب سرافرازی ملت ایران شدید و دل مردم را روشن کردید.

پیام تسلیت مجمع نمایندگان مازندران در پی درگذشت مادر شهید شیرودی

رئیس مجلس شورای اسلامی به درگذشت مادر شهید شیرودی اشاره کرد و گفت: وی یکی از اسوه های مقاومت در زمان دفاع مقدس بود که ما برای این مادر نمونه آرزوی علو درجات داریم و مجمع نمایندگان استان مازندران نیز در این خصوص پیام تسلیتی داشته است.

لاریجانی افزود: روز هفت اسفند روز مقاومت مردم سوادکوه و شیرگاه در مقابل حمله ضد انقلاب در این منطقه در جنگل است که با مقاومت جانانه نیروهای حزب اللهی مواجه شد و آنها را خارج راندند؛ برای اشخاصی که در این مصاف مجاهدانه به شهادت رسیدند، آرزوی علو درجات داریم./


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.