بررسی طرح زوج و فرد در جاده چالوس

جام جم آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با انتقاد ازاین‌که وضعیت تردد فعلی در جاده چالوس به هیچ عنوان با ادامه این وضع ممکن نیست، از بررسی پیشنهاد زوج و فرد کردن تردد در این مسیر در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن این پیشنهاد، موضوع قطعا به اطلاع عموم خواهد رسید.

سردار اسکندر مومنی روز پنجشنبه در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی (۱۹۷) با اشاره به این‌که زوج و فرد کردن تردد در جاده چالوس، پیشنهادی است که هم‌اکنون در دست بررسی است و پس از بررسی همه‌جانبه در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: جاده چالوس مربوط به ۸۰ سال قبل است و ادامه وضع فعلی ترافیک در این جاده غیرممکن است چرا که هم‌اکنون در برخی روزها تا ۴۰ هزار خودرو نیز از این جاده تردد می‌کنند که این امر ضمن مختل کردن زندگی مردم محلی، مشکلات فراوانی را برای شهرهای شمالی نیز ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر این‌که حتما پلیس محدودیت‌های بیشتری را برای جاده چالوس در نظر خواهد گرفت، گفت: زوج و فرد کردن جاده چالوس در روزهای پایانی هفته یعنی چهارشنبه تا جمعه یکی از طرح‌هایی است که هم‌اکنون در دست بررسی است و قطعا محدودیت‌های جدید در جاده چالوس تا پیش از عید اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برخی خبرها در زمینه افزایش محدوده زوج و فرد در تهران به ایسنا گفت: هیچ تصمیمی برای افزایش این محدوده اتخاذ نشده است و پلیس نیز موافق این امر نیست و تنها تغییرات جزئی در این محدوده آن هم درجهت کاهش محدوده انجام می‌شود.

مومنی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ادامه شماره‌گذاری خودرو پراید، گفت: شماره‌گذاری هر خودرو بر اساس قوانین و مقررات موجود و مصوب است و پلیس نیز در این زمینه برابر قانون عمل خواهد کرد.

وی در زمینه برخورد ماموران پلیس راهور با رانندگان بدحجاب، گفت: بر اساس قانون هر پلیسی وظایفی را بر عهده دارد و در مجموعه پلیس‌های تخصصی وظایف مشترکی نیز وجود دارد، اما در هر صورت پلیس بر اساس وظایف خود با جرایم مشهود به طور قانونی برخورد می‌کند.

کاهش ۳۰ درصدی تخلفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در خصوص اعمال قانون و برخورد با متخلفان در سال جاری، گفت: تخلفات و اعمال قانون در سال جاری توسط ماموران پلیس راهور حدود ۳۰ درصد کاهش داشته که دلیل عمده آن رعایت مردم و افزایش بازدارندگی‌های قانونی مانند نمره منفی است.

وی با اشاره به این‌که فلسفه قانون، بازدارندگی است، خاطرنشان کرد: هدف ما جریمه نیست و قطعا خوشحال می‌شویم که تخلفی انجام نشود تا جریمه‌ای نیز ثبت نگردد.

‌طرح ویژه پلیس برای برخورد باموتورسواران متخلف

مومنی در خصوص برخورد با موتورسواران متخلف نیز گفت: طرح‌های ویژه‌ای در این خصوص اجرا شده و تخلفات موتورسواران نسبت به گذشته کاهش داشته، اما این کاهش راضی‌کننده نیست چراکه موتورسواران با تخلفاتی که انجام می‌دهند، علاوه بر خود جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اجباری شدن پلاک ملی برای موتورسواران را یکی از موارد بازدارندگی در انجام تخلف موتورسواران عنوان کرد و گفت: با ملی شدن پلاک تمام موتورسیکلت‌ها، هر گونه خرید و فروش موتورسیکلت مستلزم تعویض پلاک است، بر این اساس هر گونه تخلفی نیز اگر توسط موتورسیکلت‌سوار انجام شود، بر اساس قانون مسئولیتش برعهده مالک پلاک موتورسیکلت است.

وی با اشاره به این‌که حدود هشت میلیون موتورسیکلت در کشور پلاک شده‌اند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد علت مرگ و میر موتورسواران، ضربه به سر است و بر این اساس قطعا باید استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران جدی گرفته شود.

مومنی با اشاره به این‌که قانون‌گذار نیز بین موتورسیکلت و خودرو تفاوت قائل شده است، تاکید کرد: بر این اساس اگر خودرویی تخلف کند، ۷۲ ساعت در پارکینگ متوقف می‌شود، این در حالی است که توقیف موتورسیکلت تا یک ماه در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به این‌که پلیس تخلفات حادثه‌ساز موتورسواران را احصاء کرده و در دستور کار برای برخورد جدی قرار داده است، گفت: بر این اساس عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو، حرکت در مسیر مخالف و ورود ممنوع، جزو تخلفاتی است که به طور ویژه در دستور کار برخورد ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته و جزو اولویت‌های ماست که بر این اساس پلیس به طور ویژه امسال با این تخلفات در کنار اقدامات فرهنگی برخورد می‌کند چرا که معتقدیم تنها با کارهای آموزشی و فرهنگی نمی‌توان تخلفات موتورسواران را کنترل کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.