بررسی ابعاد زلزله کوهرنگ در کمیسیون عمران/ مدیریت بحران در کشور باید تقویت شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی رغم اینکه کشورمان آبستن حوادث طبیعی است، آمادگی که باید برای مدیریت بحران وجود داشته باشد آنطور که باید و شاید نیست.

بررسی ابعاد زلزله کوهرنگ در کمیسیون عمران/ مدیریت بحران در کشور باید تقویت شود

به گزارش ممتاز نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه اخیرا زلزله ای به بزرگی ۵/۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری مرز مشترک بین استان چهارمحال بختیاری و خوزستان به وقوع پیوست، امروز در جلسه کمیسیون عمران میزبان مسئولان از سازمان هلال احمر، اورژانس، مدیریت بحران و بنیاد مسکن به منظور بررسی ابعاد این حادثه و اقدامات صورت گرفته برای خدمات رسانی به مردم بودیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اثر این زلزله شهرستان کوهرنگ از استان چهارمحال بختیاری و اماکن مسکونی در مناطق روستایی و عشایری در این استان و استان خوزستان به ویژه در اندیکا و ایذه دچار خسارت شدند. هزار واحد در خوزستان و ۵۰۰ واحد در چهارمحال بختیاری دچار آسیب شدند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تاکید ما بر این بود که هرچه سریع تر این روستاها قبل از اینکه فصل زمستان فرا برسد، عملیات بازسازی آغاز شود. در عین حال کانکس هایی برای اسکان موقت تهیه شود و هم زمان نیز بنیاد مسکن بحث ساخت و ساز را آغاز کند. مبلغ تسهیلاتی که در نظر گرفته شده ۲۱۰ میلیون تومان است که تقریبا ۱۵۰ میلیون آن بلاعوض و مابقی در قالب تسهیلات ۴ درصدی است که طی ۲۰ سال باید پرداخت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اصل مشکل ما این است که علی رغم اینکه کشورمان آبستن حوادث غیرمترقبه است، آمادگی که باید برای مدیریت بحران وجود داشته باشد آن طور که باید و شاید نیست و باید تقویت شود؛ به همین دلیل بود که ما در مجلس قبل در خصوص مدیریت بحران کشور را قانون نویسی کردیم اما جلسات آن تشکیل نمی شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه مجلس سازمان مدیریت بحران کشور که رئیس آن شخص رییس جمهور است باید تشکیل جلسه دهد و وزرای مربوطه هم هستند که باید در این جلسات حضور یافته و برای مدیریت بحران ها سیاست گذاری کلان داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.