بررسی تویوتا فور رانر مدل ۲۰۲۴

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، فور رانر هنوز هم یک وسیله نقلیه همه‌کاره است که کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به یک شاسی‌بلند معمولی دارد. فور رانر برای مدل سال ۲۰۲۴ بهینه‌سازی‌های اندکی در خارج و داخل خود دیده است. در همین حال هنوز یک خودروی قابل‌اتکا برای خانواده در هر نوع مسیری است. در ادامه تویوتا فور رانر لیمیتد ۴X4 V6 مورد بررسی قرار گرفته است. این مدل، بالاترین تریم محسوب می‌شود و خودرویی سرسخت و در عین‌حال لوکس است.

2014 Toyota 4Runner

۲۰۲۴ Toyota 4Runner

ظاهر فور رانر در خارج برای مدل سال ۲۰۲۴ تغییر ملایمی کرده و آن مربوط به چراغ‌های تازه است. در همین حال، داخل کابین دوباره طراحی شده است. تویوتا به صورت استاندارد امکاناتی چون سیستم صوتی با امکان کنترل از طریق صفحه لمسی، برنامه‌های ارتباط با گوشی‌های هوشمند و دوربین نمای عقب به فور رانر اضافه کرده است.

2014 Toyota 4Runner

۲۰۲۴ Toyota 4Runner

ورود به فور رانر لیمیتد با قیمت ۴۳ هزار و ۴۰۰ دلار که برای آن پرداخت شده است، طراحی‌های چرمی و لوکس بسیاری را در معرض دید ما قرار می‌دهد. در خودروی تست، آپشن چرم صندلی‌های عقب و جلو و همچنین صندلی‌های مخصوص ردیف سوم و پله ورودی خودکار استفاده شده است. از دیگر امکانات این خودرو می‌تواند به سیستم کنترل هوای دوگانه و چرخ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی اشاره کرد. در حالی فور رانر بیشتر برای استفاده‌های خارج از جاده طراحی شده است، ولی تریم لمیتد دارای کابینی فوق‌العاده راحت است و مصالح بسیار خوبی در آن به کار رفته است. طراحی‌های نقره‌ای به کار رفته در کابین، حس یک کابین مدرن و با تکنولوژی بالا را منتقل می‌کند.

2014 Toyota 4Runner Interior

۲۰۲۴ Toyota 4Runner Interior

امّا تویوتا فور رانر برای حرکت در مسیرهای سخت پیش روی خود از چه پیشرانه‌ای استفاده می‌کند؟ پیشرانه این خودرو، یک موتور ۴ لیتری V6 است که قدرتی برابر ۲۷۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۳۷۷ نیوتن‌متر ایجاد می‌کند. این شاسی‌بلند می‌تواند وزنی را تا حدود ۲۲۵۰ کیلوگرم به دنبال خود بکشد و بنابراین خودرویی ایده‌آل برای یدک‌کشیدن وسایلی مانند قایق‌های سبک، اسنومبیل‌ها یا موتورسیکلت‌ها است.

مدل لیمیتد از یک سیستم تمام‌وقت هوشمند استفاده می‌کند که همیشه روشن است و برای تغییرات شرایط جاده و آب و هوا آماده است. تریم لیمیتد برای شرایط یخبندان و زمستانی، یعنی زمانی که چسبندگی نسبت به استفاده در مسیرهای خارج از جاده ارجحیت دارد، بسیار مناسب‌تر است. فور رانر به صورت اتوماتیک به تایرها نیرو وارد می‌کند تا چسبندگی به بهترین شکل حفظ شود. راننده برای درگیر کردن این سیستم، نیاز به انجام کاری نخواهد داشت.

در مسیر باز جاده، موتور ۴ لیتری V6 نیروی بسیار بسیاری برای حرکت این شاسی‌بلندی خانوادگی ایجاد می‌کند. سیستم گیربکس ۵ دنده اتوماتیک فور رانر هنگام تعویض دنده‌ها، حتی در هنگام که پدال تا آخرین حد پایین آمده است، بسیار آرام و منطقی عمل می‌کند. البته تعداد دنده‌ها نسبت به رقبایی مانند جیپ گرند چروکی کم است و بهتر است تویوتا به فکر اضافه کردن یک یا دو دنده دیگر به سیستم گیربکس فور رانر باشد. تخمین‌های موجود برای مصرف سوخت فور رانر، ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لب‌تر در جاده است. [دانلود ویدئوی معرفی کوتاه ۴رانر]

برای خانواده‌ای که نیاز به یک شاسی‌بلند سرسخت دارند، تویوتا فور رانر ۲۰۲۴ یکی از بهترین انتخاب‌هاست. هدف از ساخت چنین خودرویی، داشتن یک خودروی بادوام و مطمئن در تمامی مسیرها بوده است. تریم لیمیتد نیز جنبه‌های لوکس و راحتی بسیاری به فور رانر اضافه می‌کند. یکی از امکانات آن، سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک است که همیشه فعال است و فور رانر را تبدیل به یک خودروی ایده‌آل در تمام شرایط جوّی می‌کند. فور رانر همچنین دارای ۳ تریم مختلف است که مشتریان می‌توانند با توجه به بودجه و نیازهای خود، از بین آن‌ها انتخاب کنند. [دانلود ویدئوی آفرود با ۴رانر]

۱۵

خرداد


2014 Toyota 4Runner


مسعود انیس حسینی، مترجم خبرها و مطالب در پایگاه اینترنتی پدال


تویوتا ۲۰۲۴ بررسی فنی و تخصصی شاسی بلند ویدئو کلیپ


فیسبوک


۴۳ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.