بررسی راهکارهای افزایش جمعیت در کمیسیون اجتماعی

 در اعلام نتایج سرشماری سال ۹۰،عادل آذر رشد جمعیتی کشور در سرشماری سال ۹۰ را ۱٫۲۹ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه این رشد سال ۸۵ ۱٫۶۲ درصد بود، اعلام کرد:این موضوع نشان می دهد که رشد جمعیتی کشور در ۵ سال اخیر بازهم کاهش یافته است.
از طرفی دکتر محمداسماعیل مطلق مدیرکل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت هم اعلام کرد که اعتبار مربوط به کنترل جمعیت در سال جاری حذف شده است.
این موضوع به کمیسیون اجتماعی مجلس کشیده شد و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین اعلام کرد که در هفته آینده موضوع اصلی این کمیسیون بررسی راهکارهای افزایش جمعیت برای تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری است.
عبدالرضا عزیزی ادامه داد: برای رها شدن از جامعه پیر در آینده، باید از اکنون به فکر افزایش جمعیت باشیم در صورتی که شرایط کنونی ادامه داشته باشد، در آینده‌ای نزدیک ایران اسلامی جوانی خود را از دست خواهد داد.
وی تاکید کرد که مطالبی که رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره افزایش جمعیت مطرح فرمودند، موضوعی است که در صورت عدم توجه مسئولان، کشور را با یک خطر بزرگ اجتماعی مواجه خواهد کرد.
نماینده شیروان با بیان اینکه مجلس و دولت باید با کمک نهادهای فرهنگی برای افزایش جمعیت تمهیدات مناسبی را تنطیم و برنامه‌ریزی کنند، گفت: اگر شرایط کنونی افزایش جمعیت ادامه داشته باشد، قطعاً در سال ۱۴۰۰ کشور با مشکل کمبود نیروی کار مواجه خواهد شد.
عزیری تصریح کرد: باید مراکز فرهنگی خانواده‌ها را نسبت به افزایش تعداد فرزندان خانواده آگاه کنند که چرا جامعه ما در آینده نیاز افزایش جمعیت دارد و برخی سیاست‌ها درباره کنترل جمعیت و کاهش آن مطابق با مصلحت جامعه ما نیست.
۴۵۲۳۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.