بررسی شانس‌های سقوط لیگ سیزدهم/ داماش، فجر، ذوب آهن و حتی استقلال خوزستان‎

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – در پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر سقوط تیم مس کرمان به لیگ دسته اول قطعی شد.

به گزارش ممتاز؛ در پایان این فصل دو تیم به طور مستقیم به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد و تیم چهاردهم نیز باید در دیدار پلی اف با تیم سوم لیگ دسته اول روبرو شود تا تیم برنده در لیگ برتر فصل آینده حضور یابد. به جز مس، اکنون تیم های داماش گیلان، ذوب آهن و فجرسپاسی در خطر سقوط مستقیم هستند و استقلال خوزستان نیز خطر سقوط به پلی اف را احساس می کند. باهم شانس های سقوط تیم ها را بررسی می کنیم:

۱٫ داماش گیلان: در رشت با تیم بی انگیزه و سقوط کرده مس کرمان روبرو می شود.

برد: داماش ۲۸ امتیازی می شود و در صورت عدم پیروزی فجرسپاسی و ذوب آهن (تساوی یا شکست)، بطور قطعی در لیگ برتر ماندنی می شود. در صورت عدم پیروزی یکی از دو تیم فجرسپاسی و ذوب آهن، داماش راهی پلی اف می شود اما در صورت پیروزی ذوب آهن و فجرسپاسی، داماش با ۲۸ امتیاز هم سقوط خواهد کرد.

تساوی: داماش ۲۶ امتیازی می شود و به احتمال زیاد سقوط می کند. فقط در صورتی که ذوب آهن در بازی آخر با اختلاف حداقل ۳ گل و فجر با اختلاف ۵ گل ببازد،  داماش با ۲۶ امتیاز ماندنی می شود و اگر یکی از این دو تیم ببازند، داماش می تواند راهی پلی اف شود.

باخت: داماش با ۲۵ امتیاز بطور قطعی سقوط خواهد کرد.

۲٫ فجرسپاسی شیراز: با ملوان در شیراز روبرو می شود.

برد: فجر ۲۹ امتیازی می شود و در صورت توقف ذوب آهن (شکست یا تساوی) بطور قطعی در لیگ برتر می ماند. البته در صورت پیروزی ذوب آهن، فجر به یک شرط می تواند ماندنی می شود یعنی باید تفاضل گل خود را بهتر کند؛ مثلاً  حداقل ۴ گل به ملوان بزند.

تساوی: فجر ۲۷ امتیازی می شود و در صورت شکست ذوب آهن و عدم پیروزی داماش (تساوی یا شکست این تیم ) در لیگ برتر می ماند.

باخت: فجر ۲۶ امتیازی می ماند و  در صورت پیروزی داماش، سقوط می کند. اما در صورت شکست داماش، فجر به پلی اف می رود. اگر ذوب آهن نیز  ببازد، در آن صورت فجر می تواند در لیگ برتر  بماند به شرط شکست پرگل ذوب آهن مثلاً با اختلاف ۴ گل .

۳٫ ذوب آهن : در اکباتان با راه آهن روبرو می شود.

برد: ذوب آهن ۲۹ امتیازی می شود و در صورتی که فجرسپاسی با اختلاف گل زیاد (حداقل ۴ گل) پیروز نشود، به طور قطعی در لیگ برتر می ماند.

تساوی: ذوب آهن ۲۷ امتیازی می شود و  در صورت عدم پیروزی داماش و فجرسپاسی در لیگ برتر می ماند. البته فجر هم در صورت حداقل تساوی، ۲۷ امتیازی می شود اما تفاضل گل ذوب آهن بهتر است.

باخت: ذوب اهن ۲۶ امتیازی می ماند و در صورت شکست داماش و فجر، در لیگ برتر می ماند. اما در صورتی که این دو تیم حتی مساوی هم بگیرند، ذوب آهن بطور قطعی سقوط خواهد کرد.

۴٫ استقلال خوزستان: با پرسپولیس امیدوار در اهواز روبرو می شود.

برد: استقلال ۳۲ امتیازی می شود و بطور قطعی در لیگ برتر ماندگار می شود.

تساوی: استقلال ۳۰ امتیازی می شود و باز هم بطور قطعی در لیگ برتر می ماند.

باخت: استقلال ۲۹ امتیازی می ماند و در صورت پیروزی فجرسپاسی و ذوب آهن باید به تفاضل گل نگاه کرد؛ مثلاً اگر استقلال با اختلاف دو گل ببازد و ذوب آهن با اختلاف دو گل پیروز شود در آن صورت استقلال خوزستان باید به پلی اف برود و بقایش را در آنجا قطعی کند. 

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.