بررسی مجدد لایحه تقلیل ساعت کاری زنان شاغل در مجلس/موافقت مجلسی ها با این طرح

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی مجدد تقلیل ساعت کاری زنان کارمند در این کمیسیون خبر داد.

عباس قائید رحمت در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: طرح تقلیل ساعت کاری زنان کارمند در فراکسیون زنان بررسی شده و حالا طرح مذکور پس از بررسی ‌ها به منظور اقدامات کارشناسی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شده است.
 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح تقلیل ساعت کاری زنان کارمند در فراکسیون زنان بررسی شد و اعضای فراکسیون با آن موافقت کرده اند. همچنین این طرح در کمیسیون بهداشت نیز مورد بررسی قرار گرفت که در این کمیسیون نیز با آن موافقت شده است.
 

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده تا این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی آن را بررسی کند.
 

وی تصریح کرد: لایحه کاهش ساعات کاری زنان شاغل در جهت کمک به زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی است، گفت: در این لایحه دولت ۸ ساعت از ساعت کاری زنان را که معادل با یک روز کاری این اشخاص در هفته است را کاهش داده، البته این کاهش تاثیری در حقوق دریافتی آنها نخواهد داشت.
 

تقلیل ساعت کاری زنان سرپرست خانوار به منظور حمایت از زنانی که مادرانی دارای فرزند معلول دارند و یا زنان سرپرست خانوار تدوین شده است که در اواخر خردادماه در مجلس اعلام وصول شد که با آغاز تعطیلات تابستانی نمایندگان بررسی این لایحه نیز به مرخصی رفت و هم اکنون با آغاز به‌کار مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی امیدواریم این لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. شیرین:

    با عرض سلام و خسته نباید و قبولی طاعات و عبادات خواهشمندیم با اجرای این طرح موافقت نمایید زنان ابن گروه بار سنگینی را نسبت به سایر زنان انجام میدهند ولی اگر اجرا میشود برای کل ارگانها اجرا شود و تفاوت قائل نشوند

  2. مریم:

    طرح بسیار خوبی است اگر برای همه بانوان اعم از دولتی و خصوصی اجرا گردد.از ریاست جمهور متشکریم که مشکلات این قبیل بانوان را درک میکند. نباید بین بانوان یک ارگان و ارگانی دیگر تفاوت گذاشت سبب نارضایتی میگردد

  3. سودابه وفایی:

    یکبار ارسال نظر را انجام دادم نمیدانم ثبت شده یا نه با اجرای این طرح موافقم این کمک بزرگی به انسجام خانواده ها و بانوانی که بی نهایت گرفتار می باشند است. امیدوارم که این طرح کلی و برای کلیه بانوان اعم از دولتی و خصوصی بدون تبصره اجرا شود. با تشکر

  4. سودابه وفایی:

    با سلام و عرض تشکر بخاطر اینکه به فکر ما بانوان هستید نهایت تشکر را دارم اگر این قانون تصویب و ابلاغ گردد که امیدوارم هم برای ارگانهای اعم از دولتی و خصوصی اجرا گردیده و این بانوان با قوت قلب و گرمی که به زندگی آنها وارد میکنید صمیمانه سپاسگزار خواند بود. در ضن من علاوه بر اینکه سرپرست خانوار می باشم رسیدگی به پدر مریض و مادر معلولم نیز بر عهده من می باشد و بی نهایت تحت فشار هستم اگر این لطف را بکنید همیشه دعاگو خواهم بود . اگر نیاز مالی نبود استعفا میدادم و به زندگی میرسیدم ولی متاسفانه نیاز مبرم مالی و مقداری از هزینه های پدر و مادرم را نیز متقبل هستم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.